Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

16GB ram för 300:- köpa?

Hej, en person säljer 16GB Kingston/ kta-mp ram minne för 300:- borde man köpa är det något man borde tänka på?

Tack på förhand.

people live their lives bound by what they accept as correct and true... that is how they define reality. But what does it mean to be correct or true? Merely vague concepts... their reality may all be an illusion.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av Benna:

Hej, en person säljer 16GB ram minne för 300:- borde man köpa är det något man borde tänka på?

Tack på förhand.

Det är riktigt billigt, funkar minnena är det bara att köpa så länge du kan använda dessa.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mariefred
Registrerad
Jul 2011

svar JA köp Kingston gör bra minnen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av lanbonden:

Det är riktigt billigt, funkar minnena är det bara att köpa så länge du kan använda dessa.

Hur vet jag om jag kan använda den? Tack för svar!

Skrivet av fermia:

svar JA köp Kingston gör bra minnen.

Alrighty, tack för svar!

people live their lives bound by what they accept as correct and true... that is how they define reality. But what does it mean to be correct or true? Merely vague concepts... their reality may all be an illusion.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av Benna:

Alrighty, tack för svar!

Länka minnerna du har tänkt att köpa samt ditt moderkort som du använder idag så kan vi besvara den frågan för dig

MVH
jensen.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Benna:

Be han ge dig hela numret som beskriver minnen. Alla minnestickor får ett nummer som beskriver dom till fullo. Sedan kollar du upp ditt moderkort/minnen och ser om det stöds.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av jensen.:

Länka minnerna du har tänkt att köpa samt ditt moderkort som du använder idag så kan vi besvara den frågan för dig

MVH
jensen.

KTA-MP318/16G Kingston Technology
New/NIB 16GB 1866MHZ DDR3 REG ECC MODULE

RAM som jag har nu RAM: 8162 Mb
Motherboard: MSI, P67A-G45 (MS-7673)

Skrivet av Mars SSX:

Be han ge dig hela numret som beskriver minnen. Alla minnestickor får ett nummer som beskriver dom till fullo. Sedan kollar du upp ditt moderkort/minnen och ser om det stöds.

KTA-MP318/16G Kingston Technology
New/NIB 16GB 1866MHZ DDR3 REG ECC MODULE
Motherboard: MSI, P67A-G45 (MS-7673)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Engelholm
Registrerad
Jul 2009

Funkar tyvärr inte med den kombon det fick jag erfara själv

| Senaste låten jag börjat på! |
Tagga VnV Nation den 26:e

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Mar 2013

ECC minnen funkar inte på ditt moderkort

I7 3770k @ 4.4 GHz, Asrock z77 pro3, 16 gig 1600 MHz ram, Thermalright true spirit 120, Seasonic s12 620W, Gigabyte 670 4 GB, CM 630III, Kingston ssdnow v300 120 gig, Seagate Barracuda 3TB
Har dyselexi vilket kan leda till felstavningar
www.3dhus.se

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Okt 2011

Tur att du kom här istället för att bli blåst! : )

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av jensen.:

MVH
jensen.

Skrivet av Mars SSX:

Skrivet av SwedenVirre:

Funkar tyvärr inte med den kombon det fick jag erfara själv

Oh tusan också, vad betyder ECC?

Skrivet av Vigge50:

ECC minnen funkar inte på ditt moderkort

Tack för svar!

Skrivet av Mars SSX:

Tur att du kom här istället för att bli blåst! : )

Mjo

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Engelholm
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av Benna:

Oh tusan också, vad betyder ECC?

Tack för svar!

Mjo

Ecc menas med att minnena stöder felkorrigering och många moderkort från intel har detta avslaget då vanliga datorer inte behöver det.

Amd burkar stöder ecc men inte registrerade fbdimm(det gör inte. INTEL heller)

Trädvy Permalänk
Hjälpsam
Plats
Karlskoga
Registrerad
Jan 2007

Tror att ECC minnen fungerar, även om du inte drar någon nytta av ECC, då ditt moderkort inte stödjer ECC
Det är reg som ställer till det, priset är dock riktigt bra för de som har moderkort som klarar reg.

AMD FX-8350 | KINGSTON 32GB ECC arbetsminne | Asus Sabertooth 990FX R2 | Radeon R9 290 | Seagate 2TB 3,5 " SSHD | Cooler Master V700 | Noctua NH-U12P SE2 | Dell U2410 | Corsair 600T Graphite vit | Windows 10 64bit |
Ett standardknep om hårdvaran krånglar, är att gå in i BIOS och ladda defaultinställningarna, på så sätt konfigureras BIOS mot din hårdvara.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2013

ECC-minnen (som normalt används i workstation-datorer) brukar funka i vanliga moderkort, men just ECC-funktionen kommer inte att vara aktiverad.

A4-5000 1,5 GHz...i5-2500K 4,5 GHz
8 GB DDR3-1600...16 GB DDR3-2133
Radeon HD 8330...Geforce GTX Titan

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Engelholm
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av Obligatorisk:

ECC-minnen (som normalt används i workstation-datorer) brukar funka i vanliga moderkort, men just ECC-funktionen kommer inte att vara aktiverad.

det stämmer rätt bra, men som jag och killen ovan för dig skrev så är det att dom är Registrerade som gör att dom inte funkar för honom

REG ECC minnen passar inte fysiskt, iaf gjorde det inte det för mig. FBdimm har lika många "pinnar" på minnet men mellanrummet sitter olika