Datorskärm till MMO gaming+lite FPS spel. Hjälp

Permalänk

Datorskärm till MMO gaming+lite FPS spel. Hjälp

Hej Sweclockers!

Har varit på jakt efter en ny skärm ett tag nu, just nu spelar jag men en 27" benQ skitskärm men tycker att det är dax för en ny lite bättre skärm:)
Eftersom jag inte har den blekaste aning om vad som är bra / dåligt när det kommer till skärmar så tar jag hjälp av er

Budget ~4500kr
Prio > bra bild / färg > hz.
28" vill jag ha med 2560x1440

Jag spelar mest Wow så känns inte som att en 144hz är nödvändigt, spelar väldigt lite cs / bf etc etc.
En kollega rekommenderade DELL TFT U2713HM / 27" / 8ms / HDMI / IPS till mig, men känns som att 4500 är ganska mycket för en skärm som är från 2012?

Tacksam för all hjälp!!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Phenom II X6 1055T 2.8GHz | Asus Geforce GTX 660 2GB | Kingston ValueR DDR3 1333MHz 8GB | WD Caviar® Blue? 1TB 3,5", SATA 6 Gb/s | MSI 870A-G54, Socket-AM3

Permalänk
Permalänk

Tack så mycket för tipsen, skulle ni kunna motivera era förslag kanske?

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/159511-d...

Var det min kollega rekommenderade, då frågade jag om http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/201576-a... var något att ha men enligt han hade den en TN panel med "fake IPS" eller något liknande, någon som har något att kommentera där?

Permalänk

Ingen med tips?...

Permalänk
Skrivet av rugernine:

Tack så mycket för tipsen, skulle ni kunna motivera era förslag kanske?

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/159511-d...

Var det min kollega rekommenderade, då frågade jag om http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/201576-a... var något att ha men enligt han hade den en TN panel med "fake IPS" eller något liknande, någon som har något att kommentera där?

Din kollega bullshitta dig rätt hårt
Finns inget fake med Asus PB278QR, det är en uppdatering av en av de mest populära 1440p-skärmarna.

Finns inga recensioner på PB278QR :/ så kan inte säga om den har bättre färger, inputlag etc. än föregångaren men skulle gissa på minimala skillnader, det nya fina är att den är flickerfri och dessutom billigare än PB278Q.

AOC q2770Pqu är mest 1440p-skärm för pengarna i dagsläget helt klart. Flickerfri, bra fot (höj/sänkbar) och bildkvalité, inputlag, ghosting i klass med Asus PB278Q, BenQ BL2710PT etc.

Dell kan jag inte rekommendera efter själv ägt en äldre 24", inte för samma pris som PB278QR iaf då den har ganska grovt (har blivit bättre på dessa nyare modeller dock) antireflexfilter som gör att vita/ljusa bakgrunder får en smörpappers-effekt.

Hade kört på AOC:n eller Asusen.

Permalänk
Skrivet av SuperFlugan:

Din kollega bullshitta dig rätt hårt
Finns inget fake med Asus PB278QR, det är en uppdatering av en av de mest populära 1440p-skärmarna.

Finns inga recensioner på PB278QR :/ så kan inte säga om den har bättre färger, inputlag etc. än föregångaren men skulle gissa på minimala skillnader, det nya fina är att den är flickerfri och dessutom billigare än PB278Q.

AOC q2770Pqu är mest 1440p-skärm för pengarna i dagsläget helt klart. Flickerfri, bra fot (höj/sänkbar) och bildkvalité, inputlag, ghosting i klass med Asus PB278Q, BenQ BL2710PT etc.

Dell kan jag inte rekommendera efter själv ägt en äldre 24", inte för samma pris som PB278QR iaf då den har ganska grovt (har blivit bättre på dessa nyare modeller dock) antireflexfilter som gör att vita/ljusa bakgrunder får en smörpappers-effekt.

Hade kört på AOC:n eller Asusen.

..fasiken Nu är det ju försent..
Jag köpte dell skärmen, fan att man ska vara så ivrig hela tiden, ska se om det finns möjlighet att lämna tbx den kanske, men tror inte de
Hursomhelst är jag ändå nöjd med den, och killen på Inet hade tydligen 3st hemma själv och var supernöjd med dom..

Tack så hemst mkt för tipsen iaf

Permalänk
Skrivet av rugernine:

..fasiken Nu är det ju försent..
Jag köpte dell skärmen, fan att man ska vara så ivrig hela tiden, ska se om det finns möjlighet att lämna tbx den kanske, men tror inte de
Hursomhelst är jag ändå nöjd med den, och killen på Inet hade tydligen 3st hemma själv och var supernöjd med dom..

Tack så hemst mkt för tipsen iaf

Ääh du blir nog nöjd med den, som sagt filtret har blivit mycket bättre på nyare modeller, min skärm var några år äldre