Laptop till TV via HDMI problem. Lagg och loopande ljud.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2004

Laptop till TV via HDMI problem. Lagg och loopande ljud.

Hej!

Har ett irriterande problem när jag kopplar ihop min laptop till min LED TV via HDMI. Jag streamar fotboll och hockey på datorn och när jag kopplar över detta på TVn så fllyter det inte på. Bilden laggar, ljudet hakar upp sig i en halv sekund varje 10:e sekund. Inget fel på kvalitén på bilden annars.

Det har fungerat bra förut och jag tror problemen började när Nvidia ville uppdatera sig för ett tag sedan.

- Har testat att installera äldre drivrutiner, de senaste och intsallerat om med ren installation.

- Testat att ställa in TVn (LG LED TV 42, 2010) på PC mode, Spel mode, stängt av bildförbättringar som True Motion men inget vill fungera. (Även testat andra modes och alla HDMI portar på Tvn)

- Har testat att ändra upplösningar och olika Hz, via Intel HD 4000 Graphics kontrollpanel. Känns som att det blir något bättre med 1366 x 768 (laptopens rek. upplösing) och 50 Hz men fortfarande inte bra nog för att kunna titta. (Under video inställningar på Nvidia kontrollpanel så kan jag inte göra några inställningar)

Jag har ett Intel HD 4000 och ett Nvidia Geforce GT 630M 2GB. Testat att aktivera hårdvaruacceleration, updaterat silver light, flash player, ställt in så att Nvidia ska boosta Google Chrome. Verkar som att datorn använder Inte HD Graphics 4000 som första val och inte Nvidia kortet. Går detta att ändra på?

Internet: 100/100 fiber.

TV: LG LEDTV Full HD 42¨ (2010)

HP Laptop System Information:

Operating System: Windows 8.1 Enterprise 64-bit (6.3, Build 9600)
BIOS: InsydeH2O Version 03.72.32F.1B
Processor: Intel(R) Core(TM) i5-3317U CPU @ 1.70GHz (4 CPUs), ~1.7GHz
Memory: 8192MB RAM
Available OS Memory: 8090MB RAM
Page File: 2686MB used, 6683MB available
Windows Dir: C:\Windows
DirectX Version: DirectX 11
DX Setup Parameters: Not found
User DPI Setting: Using System DPI
System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
DWM DPI Scaling: Disabled
DxDiag Version: 6.03.9600.16384 64bit Unicode

Display Devices:

Card name: NVIDIA GeForce GT 630M
Chip type: GeForce GT 630M
DAC type: Integrated RAMDAC
Device Type: Full Device
Device Key: Enum\PCI\VEN_10DE&DEV_1140&SUBSYS_18FD103C&REV_A1
Display Memory: 1792 MB
Dedicated Memory: 32 MB
Shared Memory: 1760 MB
Current Mode: 1366 x 768 (32 bit) (60Hz)
Monitor Name: NVIDIA GeForce GT 630M

Har installerat om hela datorn, använder en ny HDMI kabel.
Fungerar bra när man tittar på laptopen, men inte när man kopplar till TVn. HD filmer är inga problem att titta på dock.

Kan man ställa in eller fixa ett program så att datorn använder sig av Nvidia kortet, antar att det är lite mer kräm i det?
Några generalla inställningar man bör ha när man kopplar över till TVn?

Har läst en massa om input lag osv men märkligt att det fungerat bra innan utan speciella inställningar men helt plötsligt gör det inte det längre.

Någon som har en idé?

Tack

Krillex