Permalänk
Medlem

Asus VG248QE eller BenQ XL2411Z ?

Tja! Ska köpa mig ny skärm, men vet inte om jag ska välja BenQ XL2411Z eller Asus VG248QE. Vissa säger att Asusen har bättre färger så man ska ta den, vissa säger att BenQn är billigare och har bättre input lag och lägre latency så man ska ta den. Alla säger olika, jag vill ha bra svar på vilken som är mest prisvärd och vilken som ger mest för priset. Jag uppskattar alla svar, men vill helst ha så bra förklaring som möjligt, till varför jag ska välja just den skärmen. Tack och trevlig helg Sweclockers!

Permalänk
Medlem

BenQ'n har motion blur reduction = inte värdelös färger jämtemot lightboost.

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilgf:

BenQ'n har motion blur reduction = inte värdelös färger jämtemot lightboost.

BenQn är bättre? På vilket vis isåfall?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joarpoar:

BenQn är bättre? På vilket vis isåfall?

Funderar hämta XL2420z vid något tillfälle:
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/191058-b...

Den ska va bättre än XL2411Z efter man läst på lite, kan de va ett alternativ?

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joarpoar:

BenQn är bättre? På vilket vis isåfall?

Jag skrev ju precis Den använder motion blur reduction istället för lightboost. Lightboost gör färgerna ganska urtvättade. Motion Blur reduction förändrar färgerna minimalt, detta gör att färgerna är som vanligt fastän motion blur är mycket mindre.

Det är även lägre input lag på benq'n. Och om du får en med firmware 2 (eller uppdaterar den till firmware 2 om du fick en med firmware 1 som jag fick) så kan du ställa inte hur skärmen ska strobe'a. Vilket gör att att du kan välja olika inställningar som ändrar ghosting, input lag osv.

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar