Permalänk

Bra tv på Max 27" till xbox One

Tjena tjena!

Jag har precis skaffat mig ett Xbox one och nu letar jag efter en bra tv till detta eftersom jag vill få ut max av bildupplevelsen. Då jag knappt kan någonting om ämnet så vänder jag mig till er om hjälp.
Kan tilläggas att jag nästan bara kör fifa och cod.

Den får inte vara större än 27 tum samt inte för dyr (max 3000kr typ)

Med vänlig hälsning, Perrrra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrrra95:

Tjena tjena!

Jag har precis skaffat mig ett Xbox one och nu letar jag efter en bra tv till detta eftersom jag vill få ut max av bildupplevelsen. Då jag knappt kan någonting om ämnet så vänder jag mig till er om hjälp.
Kan tilläggas att jag nästan bara kör fifa och cod.

Den får inte vara större än 27 tum samt inte för dyr (max 3000kr typ)

Med vänlig hälsning, Perrrra

Satsa på monitor istället och slipp dessutom en massa input lag.
Här har du ett gäng.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Skrivet av Lifooz:

Satsa på monitor istället och slipp dessutom en massa input lag.
Här har du ett gäng.

Okej. Det låter bra men jag ska även kolla på tv på den så det behöver vara en tv. Vet du någon bra tv?

Tack för hjälpen iallafall.

Permalänk
Moderator
Forumledare

*rubrik redigerad*

Hej och välkommen till forumet
Tänk på att ge trådar så tydliga rubriker som möjligt. Då blir forumet överskådligare och trevligare att använda, samtidigt som ens chanser att få bra svar ökar.
Den här gången har jag justerat rubriken åt dig, men kom ihåg det när du skapar andra trådar i framtiden.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Säger också skaffa en monitor istället, och inhandla en sån här mohäng när de kommer så oan du titta på tv också
http://winsupersite.com/xbox-one/xbox-one-digital-tv-tuner-co...

om den fungerar med svensk tv så att säga

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

Säger också skaffa en monitor istället, och inhandla en sån här mohäng när de kommer så oan du titta på tv också
http://winsupersite.com/xbox-one/xbox-one-digital-tv-tuner-co...

om den fungerar med svensk tv så att säga

Okej jag ska kolla på det men om det blir en tv istället, funkar denna då? http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/LT24C300EWXE/sa...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrrra95:

Okej jag ska kolla på det men om det blir en tv istället, funkar denna då? http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/LT24C300EWXE/sa...

Alla TVs fungerar väl egentligen. Men 5ms (jämfört med 1-2 hos vanliga skärmar) samt 50hz uppdateringsfrekvens (istället för 60) får mig att säga meh ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Alla TVs fungerar väl egentligen. Men 5ms (jämfört med 1-2 hos vanliga skärmar) samt 50hz uppdateringsfrekvens (istället för 60) får mig att säga meh ^^

spelar väll ingen roll, xboxen körs i 30fps, TV mottagningar i 50Hz.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av Oneone:

spelar väll ingen roll, xboxen körs i 30fps, TV mottagningar i 50Hz.

Okej, då funkar den tvn jag länkade? Blir det riktigt bra bild?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

spelar väll ingen roll, xboxen körs i 30fps, TV mottagningar i 50Hz.

Nej, både XB1 och PS4 har många spel som går i 60fps, likså XB360 och PS3 om man skulle vilja spela någon utav dem.

Skrivet av Perrrra95:

Okej, då funkar den tvn jag länkade? Blir det riktigt bra bild?

Satsa på 60hz och 1920x1080.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArakanI2:

Nej, både XB1 och PS4 har många spel som går i 60fps, likså XB360 och PS3 om man skulle vilja spela någon utav dem.

Satsa på 60hz och 1920x1080.

stämmer att ps4 och One har det, men har Xbox360 och PS3 spel som körs i 60fps? det hade jag ingen aning om får googla det.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av ArakanI2:

Nej, både XB1 och PS4 har många spel som går i 60fps, likså XB360 och PS3 om man skulle vilja spela någon utav dem.

Satsa på 60hz och 1920x1080.

Den har väl 1920x1080? och är det stor skillnad på 50hz och 60hz?

Permalänk
Skrivet av Perrrra95:

Tjena tjena!

Jag har precis skaffat mig ett Xbox one och nu letar jag efter en bra tv till detta eftersom jag vill få ut max av bildupplevelsen. Då jag knappt kan någonting om ämnet så vänder jag mig till er om hjälp.
Kan tilläggas att jag nästan bara kör fifa och cod.

Den får inte vara större än 27 tum samt inte för dyr (max 3000kr typ)

Med vänlig hälsning, Perrrra

Hade inte kört på TV i storlekar under 32" iaf. De är inte prisvärda och du får hög inputlag som du inte vill ha i CoD eller Fifa.

Asus MX279H - IPS-panel, väldigt poppis skärm för konsolspelande, lågt inputlag(runt 10ms).

Asus VN279QLB - VA-panel, grym svärta/kontrast, lågt inputlag(runt 10ms).