Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Sep 2013

Problem med två skärmar

Halloj!

Inhandlade nyligen en ny skärm för att kunna köra en dual monitor setup.
Den ena är en 120hz skärm inkopplad med dual link dvi och den andra en 60hz inkopplad med hdmi.

Problemet är det att trots att jag har satt 120hz skärmen som main monitor, så tror datorn att den andra skärmen är nummer ett så det blir helt omvänt.
Om jag kollar i skärm settingsarna så står det en etta på skärmen som ska vara nummer 2.

skärmarna körs på ett 280x.

Är det någon som har tips så känn er välkommna att slänga in en kommentar!

Mvh Andreas

| Intel i7 3770k | Asus Maximus V Formula | Corsair Vengeance 2x4GB 1600Mhz DDR3 | Corsair SSD Force GS Series 128GB | Seagate Barracuda 2TB HDD | Gigabyte Windforce 780 ti | Corsair CX600 | Fractal Design Define R4 | Corsair H80i |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra Götaland
Registrerad
Jul 2008

Är det bara siffrorna i sig du stör dig på eller har du andra problem med skärmarnas "ordning"?

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Pangea
Registrerad
Jun 2007

För det mesta handlar numreringen bara om vilket ID utgångarna har på grafikkortet, men du kan ju fortfarande få dem att bete sig precis som du vill. Bara dra och släpp skärmarna i inställningarna, och markera "Gör den här skärmen till primär bildskärm" på den som spel ska visas på, typ.

Antec Eleven Hundred | Be Quiet! 580W Modular | i5 3570k@4.2 GHz | Corsair H60 v2 | ASUS Sabertooth Z77 | ASUS Strix GTX 970 | 16GB Corsair Vengeanance | 250GBx2 SSD, 5TB HDD | 2x BenQ RL2450HT | Logitech G710 & G700 & G13 & G533
* De gav mig en present. Jag gav dem en present. Vet du inte skillnaden, använd "dom".
* Fraktfritt på Inet för SweC-medlemmar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Sep 2013
Skrivet av aniron:

Är det bara siffrorna i sig du stör dig på eller har du andra problem med skärmarnas "ordning"?

Skrivet av Shudnawz:

För det mesta handlar numreringen bara om vilket ID utgångarna har på grafikkortet, men du kan ju fortfarande få dem att bete sig precis som du vill. Bara dra och släpp skärmarna i inställningarna, och markera "Gör den här skärmen till primär bildskärm" på den som spel ska visas på, typ.

Verkar som att jag glömde skriva in lite info här...
Om jag ska byta bakgrund till en med storleken 3840x1080 så byter halvorna på bilden plats. alltså hamnar "halvan" som ska vara till höger på vänster sida och vice versa.

Gick visst lite snabbt när jag skrev annonsen haha

| Intel i7 3770k | Asus Maximus V Formula | Corsair Vengeance 2x4GB 1600Mhz DDR3 | Corsair SSD Force GS Series 128GB | Seagate Barracuda 2TB HDD | Gigabyte Windforce 780 ti | Corsair CX600 | Fractal Design Define R4 | Corsair H80i |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
#Archlinux
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av Pumpkill:

Verkar som att jag glömde skriva in lite info här...
Om jag ska byta bakgrund till en med storleken 3840x1080 så byter halvorna på bilden plats. alltså hamnar "halvan" som ska vara till höger på vänster sida och vice versa.

Gick visst lite snabbt när jag skrev annonsen haha

Byt utgångar eller ännu lättare ändra i inställningarna ang deras position på skrivbordet.

Arch - Makepkg, not war -||- Asus Crosshair Hero VI -||- GSkill 16GiB DDR4 15-15-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 1600x @ 4GHz -||- nVidia MSI 970 Gaming -||- Samsung 850 Pro -||- EVEGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- Asus Xonar Essence STX -||- Sennheiser HD-650 -||
Arch Linux, one hell of a distribution.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Sep 2013
Skrivet av Commander:

Byt utgångar eller ännu lättare ändra i inställningarna ang deras position på skrivbordet.

kan inte köra 120hz på hdmi, och ändra deras position i windows har jag redan gjort. tror det är något annat som lurar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Pangea
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av Pumpkill:

kan inte köra 120hz på hdmi, och ändra deras position i windows har jag redan gjort. tror det är något annat som lurar

Det känns svårt att få grepp om vad som faktiskt är problemet. Kan du ta screenshots på bildskärmsinställningarna i windows, och ta en bild på hur skärmarna står så får vi lite bättre uppfattning.

Antec Eleven Hundred | Be Quiet! 580W Modular | i5 3570k@4.2 GHz | Corsair H60 v2 | ASUS Sabertooth Z77 | ASUS Strix GTX 970 | 16GB Corsair Vengeanance | 250GBx2 SSD, 5TB HDD | 2x BenQ RL2450HT | Logitech G710 & G700 & G13 & G533
* De gav mig en present. Jag gav dem en present. Vet du inte skillnaden, använd "dom".
* Fraktfritt på Inet för SweC-medlemmar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Sep 2013

nu fick jag pli på bakgrunderna genom att skaffa display fusion. Tack för alla tips och den hjälp jag har fått!