Demos till Oculus Rift med låga prestandakrav

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
_
Registrerad
Jun 2008

Demos till Oculus Rift med låga prestandakrav

Jag har just fått låna en Oculus Rift (DK1) som jag ska visa upp lite demos med på skolan, problemet är bara att min Laptop (Sony Vaio Pro 13 med i5 4200u, HD Graphics 4400, 8 GB ram) har lite trubbel att köra de allra flesta demos, och jag har inte möjlighet att släpa med den stationära.

Så nu undrar jag om någon vet om det finns några häftiga demos som inte kräver en monsterdator för att flyta på bra?

CPU: Phenom II 955BE@3,5 GHz | RAM: 12GB DDR3 1333MHz | MB: Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P | GPU: Radeon HD6950 | PSU: Scythe Kamariki4 650W | OS: Windows 7 pro x64 | Chassi: Lian-Li PC-8B | SSD: Intel 320 120 GB
Skärm: Dell Ultrasharp 2311H 23" FullHD
Laptop: Sony Vaio Pro 13

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Feb 2006

Demona där man åker bergbana är nog de lättaste att driva.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
_
Registrerad
Jun 2008
Skrivet av Killbom:

Demona där man åker bergbana är nog de lättaste att driva.

Jo, testade Helix, med extremt ojämn prestanda. Vet du några andra lättdrivna berg- och dalbanor?

CPU: Phenom II 955BE@3,5 GHz | RAM: 12GB DDR3 1333MHz | MB: Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P | GPU: Radeon HD6950 | PSU: Scythe Kamariki4 650W | OS: Windows 7 pro x64 | Chassi: Lian-Li PC-8B | SSD: Intel 320 120 GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Feb 2006

Tyvärr vet jag inte fler. Vill du köra en häftig grafikdemo får du ta med en fetare dator.

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Aug 2011

Borde inte Half Life gå att driva runt mer än väl? :0

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tokyo
Registrerad
Mar 2014
Skrivet av JonteP0nte:

Jo, testade Helix, med extremt ojämn prestanda. Vet du några andra lättdrivna berg- och dalbanor?

Det är inte Helix som är "the coaster demo" utan det är Rift Coaster.

Bäst är om TS själv letar upp lite demos här: https://share.oculusvr.com/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
_
Registrerad
Jun 2008
Skrivet av MrNeikter:

Borde inte Half Life gå att driva runt mer än väl? :0

Bra idé! Det ska jag definitivt prova, Half Life (även 2an) fungerar i vanliga fall utan problem på laptopen

Skrivet av satoshi:

Det är inte Helix som är "the coaster demo" utan det är Rift Coaster.

Bäst är om TS själv letar upp lite demos här: https://share.oculusvr.com/

Ok, ska prova det demot också, tack för tipset! Det är på den hemsidan som jag har kikat efter demos hittils, många är riktigt balla men kräver som sagt lite mer datorkraft i de flesta fall.