Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

Bästa Smart-TV för max 5000kr

Gärna med inbyggd Wi-fi..

Vad rekommenderar ni?

Tack för er hjälp!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2012

Någon speciell anledning att du vill ha smart?

Tadaa

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

Egentligen är den inte till mig utan till min syster och hennes man.. Det ska ha en inbyggd webbläsare, gärna med flash stöd.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
umeå
Registrerad
Apr 2010

Varför inte köra på en "osmart" och en dongel, typ chromecast/apple-tv ?

| Enthoo EVOLV ITX | Z170-GAMING | I5 6500 3,2GHz | 8gb DDR4 | Intel 600p Series 256GB | MSI GeForce GTX 1060 | EVGA SuperNOVA 750 G2 | Acer Predator GN246HLBbid | CM Storm Quickfire TK Brown | Logitech G602 | HyperX Cloud II |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av Rivan92:

Egentligen är den inte till mig utan till min syster och hennes man.. Det ska ha en inbyggd webbläsare, gärna med flash stöd.

Jag tror för 5K med en smart tv blir varken smart funktionen bra eller bilden
bilden. Iaf inte smart funktionerna så kanske bättre med dum tv för 5K +cc för 400?

Tadaa

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

Får kolla upp det där med Chromecast.. Ser intressant ut.. Tack!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av Rivan92:

Får kolla upp det där med Chromecast.. Ser intressant ut.. Tack!

Har själv inte testat och är inte så insatt i den men som jag förstått så kan man streama film från appar som Netflix och viaplay men också köra webbläsare så man kan kolla från swefilmer t.ex. Någon annan får gärna rätta eller bekräfta.

Tadaa

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
umeå
Registrerad
Apr 2010
Skrivet av Alligatorn:

Har själv inte testat och är inte så insatt i den men som jag förstått så kan man streama film från appar som Netflix och viaplay men också köra webbläsare så man kan kolla från swefilmer t.ex. Någon annan får gärna rätta eller bekräfta.

Korrekt

| Enthoo EVOLV ITX | Z170-GAMING | I5 6500 3,2GHz | 8gb DDR4 | Intel 600p Series 256GB | MSI GeForce GTX 1060 | EVGA SuperNOVA 750 G2 | Acer Predator GN246HLBbid | CM Storm Quickfire TK Brown | Logitech G602 | HyperX Cloud II |