Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nyinflyttad Sunnebo
Registrerad
Dec 2011

Kan ej få full upplösning

Hej, formaterade idag om windows, men när jag skulle ändra upplösningen så kunde jag ej ändra till 1920x1080, bara 1400x1050. Har försökt att installera AMD Cataclyst, men kan ej starta programmet. Har uppdaterat alla drivrutiner för Moderkortet osv osv. Och igår funkade det med 1920x1080. Har försökt att googla runt med, men inget fungerar.
Någon som har några tips?

Dator: Någon random Dell Dator för tillfället
Konsol: PS4 Pro
Mobiltelefon: Samsung S7 Edge

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svartå
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Andreas_SyntaX:

Hej, formaterade idag om windows, men när jag skulle ändra upplösningen så kunde jag ej ändra till 1920x1080, bara 1400x1050. Har försökt att installera AMD Cataclyst, men kan ej starta programmet. Har uppdaterat alla drivrutiner för Moderkortet osv osv. Och igår funkade det med 1920x1080. Har försökt att googla runt med, men inget fungerar.
Någon som har några tips?

Fick också detta problem en gång. För min del så hjälpte det att total-blåsa disken installera om Windows, ladda ner CCC och sedan installera om på nytt.

Charles Bukowski, poet och författare

"Hur i helvete ska en människa kunna njuta av att väckas 6.30 på morgonen av en alarmklocka, hoppa upp ur sängen, klä på sig, tvinga i sig mat, borsta tänder och hår, och kämpa sig genom trafiken för att ta sig till en plats där man i all väsentlighet tjänar massor av pengar åt någon annan och samtidigt förväntas vara tacksam över möjligheten?"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nyinflyttad Sunnebo
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av Lifooz:

Fick också detta problem en gång. För min del så hjälpte det att total-blåsa disken installera om Windows, ladda ner CCC och sedan installera om på nytt.

Ska testa det, tack!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nyinflyttad Sunnebo
Registrerad
Dec 2011

Kan nu ha 1920x1080, men kan fortfarande inte komma in på CCC

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av Andreas_SyntaX:

Kan nu ha 1920x1080, men kan fortfarande inte komma in på CCC

Har du kollat så att .NET Framework 4.5 är installerat?

Har för mig att det krävs för att CCC ska fungera.

Kan vara 4.0 som krävs med.

Gigabyte GA-AB350 Gaming 3...AMD Ryzen 5 1500X...Wraith Spire
Corsair Vengeance LPX Red 2x8GB 3200MHz...XFX Radeon R9 380 DD XXX OC 4GB...Samsung S27E390H
Samsung 850 EVO 250GB...WD 1TB...WD 2TB...Bitfenix Neos Black/Silver...XFX Core Edition 550W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nyinflyttad Sunnebo
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av Lord_Moridin:

Har du kollat så att .NET Framework 4.5 är installerat?

Har för mig att det krävs för att CCC ska fungera.

Kan vara 4.0 som krävs med.

Jag testade det med, men tyvärr inget! Står dock i Program och Funktioner att det finns där, men kan ej hitta det på hårddisken! :s