Permalänk

Tv:n klarar inte av ps4

Tjena, har haft ett problem med min tv enda sen jag började spela ps4 på den. Problemet är inte annars när man ser på tv kanaler utan endast när man spelar på nyare konsol så min misstanke är att tv:n inte klarar av ps4:at. Problemet är att det det blir tjocka, nästan genomskinliga streck som åker upp och ner på tv:n.

Tv:n jag använder är denna:
http://www.computeruniverse.net/en/products/90226310/lg-32lc5...

Vore tacksam för svar på varför det är så!

Mvh Calle

Permalänk
Medlem

låter som ett upplösningsproblem

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av AeroxCalle:

Tjena, har haft ett problem med min tv enda sen jag började spela ps4 på den. Problemet är inte annars när man ser på tv kanaler utan endast när man spelar på nyare konsol så min misstanke är att tv:n inte klarar av ps4:at. Problemet är att det det blir tjocka, nästan genomskinliga streck som åker upp och ner på tv:n.

Tv:n jag använder är denna:
http://www.computeruniverse.net/en/products/90226310/lg-32lc5...

Vore tacksam för svar på varför det är så!

Mvh Calle

Testat att callibrera om den?

Vet inte om det finns på den TV'n iförsig, men leta reda på någon auto-scaling sak eller så och låt den göra sitt.
Kan även vara så att du inte ställt in TV'n på 60Hz, utan att den kör bara på 50Hz.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Ja du, inte mycket info du ger..
Hur har du anslutit konsollerna till den, HDMI? vad har du valt för upplösning i konsollerna?

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem

helt klart fel upplösning skulle jag tro

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

TV'n har en upplösning på 1366x768, är detta inställt i din PS4?

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk

Tack för svar alla! Är inte inte så insatt i teknik så har inte ändrat någonting på den utan bara pluggat in den i HDMI och börjat spela. Kollade upp vad jag har för upplösning på konsollen och allt står på automatiskt, testade 1080p men blir ingen skillnad. Hittar ej någon auto callibrering :/

Permalänk

Prövade nu att ställa in den på 720p och det verkar som att problemet löst sig

Tack så mycket för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Det är alltså din TV som har problem med att skala ner en signal som har högre upplösning än den klarar av att visa.
Finns det möjlighet att ställa in 1366x768 direkt i PS4 så vore det att föredra framför 720p.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.