Permalänk

Hur är Bredband2 som leverantör?

Jag har läst många negativa inlägg om Bredband2 som gör att jag blir lite osäker .
Fibern kommer att vara klar denna vecka och jag måste välja en bredbandsleverantör. Den bästa erbjudande har Bredband2 . 6 månader halva priset utan bindningstid.

100 Mbit/s---184 kr (369 kr)

250/100 Mbit/s ---247 kr (495 kr)

Finns det några som är nöjda med Bredband2 eller ska jag endå välja Bahnhof som de flesta gillar?

förtydligade rubriken
Permalänk
Medlem

Jag har haft bredband2 100/100 i 5 år nu och det fungerar superbra..Jag är helnöjd iallafall.

Har ej haft så mycket kontakt med deras support dock eftersom det fungerar så bra.
Men då jag har ringt till support har det varit bra support och fått svar snabbt.

Har väldigt bra ping i spel och får ut 103/99Mbit på bredbandskollen

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk

Det beror mycket på vart du bor. jag bor i ett villaområde i malmö och får högst 10mb på ett 50mbs bredband av tele2 :/

Permalänk
Benchmaskin 🍞

*Rubrik ändrad*

Förtydligade din rubrik så du har större chans på att få svar på din fråga.

Permalänk
Medlem

Morsan har kört bredband2 i tre år. Har fungerat kanonbra hela tiden, bra support också!

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk

Jag bor i Kalmar i en villa och det är Telia öppen fiber.

Permalänk
Medlem

Har fiber 100/100.
Bredband2 köpte upp min gamla ISP, dock även med all gammal utrustning, så det är inte så stabilt.
Inte direkt Bredband2s fel, utan det är ju utrustningen som är gammal.
Hade jag fått välja fritt så hade jag valt telia, ingen ISP har varit så stabil som dem.

Permalänk

Bor i villa/Växjö, ansluten till stadsnätet. Har Bredband2 100/100 och får ut 96/96 bakom routern. Har inget att klaga på.

Visa signatur

TELEFON: Samsung Galaxy Note 10+ SURFPLATTA: iPad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinabatang:

Bor i villa/Växjö, ansluten till stadsnätet. Har Bredband2 100/100 och får ut 96/96 bakom routern. Har inget att klaga på.

Bara 96/96 ?
Jag skulle byta direkt om jag var dig

Permalänk
Medlem

Sitter själv på Telia fiber lina 100/100 och har haft väldigt några problem hade mycket mer problem med bredbands bolaget innan jag skaffa Telia, Skaffade dock en egen router istället för Telias skit router

Farsan min sitter på 30/30 med Bredband2 och det är samma där stabilt och bra väldigt några problem, Dock långa handläggnings tider och telefon köer när det har uppstått problem

Overall måste jag säga Telia är den som ha strulat minst

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

Jag har haft Bredband 2 i några år. Har 100/10 får ut ca 96/26 (mer uppload än vad jag köper för). Hastigheten är det inge fel på men...ett stort men när man ska ha kontakt med supporten. Den är inte bra. Man får vänta, allra helst om man tar mail vägen då gäller det att ha is i magen att kunna vänta på svar.

Ett exempel vad som hände i somras när åskan slog ned i routern i hallen (en sladd måste bytas ut). Ringde direkt på måndag (hände under helgen). Det felanmäldes. Inget händer på några dagar. Jag ringer igen som får veta att felanmälan hade skickats vidare. Inget händer. Jag mailar. Inget svar. Efter 11 dagar ringer teknikern själv och frågar om jag hade fått nån hjälp. Samma dag kommer han hem och byter ut en sladd (vilket jag misstänkte skulle göras). visst han hade haft semester men det skulle vara en vikarie som skulle fixa sladden åt mig. Han höll med mig att jag fick vänta onödigt länge för att få denna sladd utbytt.

Sen mailade jag åter igen till faktura avdelningen angående om att jag kände inte för att betala fullt pris nu. Den vanliga visan - inge svar. Får bara en enkät att svara på ifrån bredband 2 om vad jag tycker om deras support. Ni kan nog gissa vad jag svarar där. Plötsligt kom ett sent svar om att de skulle skicka en kompensations brev som jag skulle fylla i. Har nu dagarna skickat in denna. Får se om jag får nån kompensation på eländet

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuvok:

Bara 96/96 ?
Jag skulle byta direkt om jag var dig

bredband2 100/100
Ronneby

Permalänk

Det blir Bredband2 för min del. Jag har 6 månader halva priset och sedan kan jag byta utan bindningstid.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Funkar prima, haft dem 100/10 i många år med väldigt få stopp eller problem.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Nu verkar du redan fatta ditt beslut, och du kommer säkert bli nöjd med vad du än väljer. Men som jag säkert skrivit i tidigare forumtrådar så hade vi Bredband2 i några år, och överlag har det fungerat bra. Det stora problemet var då (det kan ha blivit bättre) supporten. Framför allt kötiderna in. Var även en period där jag och några andra i samma switch vart utan uppkoppling i över en vecka, vilket för mig är alldeles för lång.

I grund och botten har du ju trots allt samma leverantör i själva stadsnätet. Strular det där så kvittar det vilken leverantör du kör. Tycker därför man bör välja leverantör beroende på hur bra support som finns och om man nu efterfrågar specilla tilläggstjänster. Peering och sådant kan ju skilja mellan leverantörer, men jag tror det är en helt betydelselös summa människor som faktiskt bryr sig om detta och än mer skulle märka någon skillnad.

Permalänk
Medlem

Sämst

Bredband2 är helt klart det sämsta företag jag stött på under min livstid. Bytte snabbt till Bahnhof.

Permalänk
Medlem

Efter en låååång tid fick jag veta att jag skulle få kompensation sedan åskan slog ned. Fick även "kompensation" för att de hade tagit så lång tid att svara mig angående detta. Det skulle då bli en gratis månad då.

I veckan dök det upp en faktura där det står kompensation. MEN, nu har fakturan jag ska betala det dubbla månadskostnad. Borde alltså inte ha fått nån faktura nu. Tittar man på fakturan så har de glömt bort att lägga ett minustecken, vilket det nu blir det dubbla avgift.

Har redan mailat (stort suck). Frågan är hur länge kommer jag få vänta på svar och rättelse.

Ska vi hålla på så här, slutar väl med att Bredband 2 får betala mig framöver......

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem
Skrivet av grazzt:

Har fiber 100/100.
Bredband2 köpte upp min gamla ISP, dock även med all gammal utrustning, så det är inte så stabilt.
Inte direkt Bredband2s fel, utan det är ju utrustningen som är gammal.
Hade jag fått välja fritt så hade jag valt telia, ingen ISP har varit så stabil som dem.

Samma här, de köpte upp Tele2's fiberverksamhet/tjänster så får ett ofrivilligt ISP byte nu vid årsskiftet. Stabiliteten är jag inte så orolig för än, det jag stör mig på är att jag kommer få dyrare faktura. Tele2 tog 299kr för 100/10, B2 tar 369kr ...

Permalänk
Medlem

För mig är BB2 100/100 billigt och bra

Permalänk
Medlem

De där med ISP

De beror på var du bor

De beror på är det sk 'öppet nät'

Jag har haft bredband2 som backup isp de verkar fungera hyfsat bra

Jag har haft Telia Comhem Tele2 Bredbandsbolaget och Bahnhof

Tycker de värsta är ' öppet nät' blir det fel sitter teknikerna skyller på varann minst 2 månader innan de tar ändan ur vagnen

Du har först tjänsteleverantören sen har du deras tekniker sen har du själva nät providern ex open universe som i sin tur skall kontakta stadsnätet

Skrivet av HALLO1000:

Jag har läst många negativa inlägg om Bredband2 som gör att jag blir lite osäker .
Fibern kommer att vara klar denna vecka och jag måste välja en bredbandsleverantör. Den bästa erbjudande har Bredband2 . 6 månader halva priset utan bindningstid.

100 Mbit/s---184 kr (369 kr)

250/100 Mbit/s ---247 kr (495 kr)

Finns det några som är nöjda med Bredband2 eller ska jag endå välja Bahnhof som de flesta gillar?

Visa signatur

Vid hantering av esd känsligt utr skall esd skydd användas som är monterad i själva hårdvaran. med handledsrem monterad i hårdvara /esd matta. De räcker inte att ta i ett element då har man inte fattat nåt !

Permalänk
Medlem

Det B2 kallar för support är med som telefonvakt. Du måste först överbevisa att felet ligger hos dem. Sedan ska du vänta, vänta och vänta lite till innan de börjar att hantera ditt ärende!

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk

Har haft bredband2 ett tag nu. Har funkat rätt stabilt med bra fart. Men deras support är under all kritik. Det går att ringa när som helst men förbered dig på att få vänta. Utanför kontorstid kan de om du har tur meddela någon som ska ringa dig dagen efter eller så ber de dig ringa under kontorstid.

Nu senast slutade min epost som jag haft i flera år att fungera. Om man försöker maila till den får man direkt besked att mailet inte går att leverera pga DNS fel, domänen gick inte att hitta. Ringde dem när jag kom hem, tog ca 1 timme att komma fram så jag misade kontorstid med 15 min. Personen som svarade sa "Ja som du vet byter vi mail plattform just nu!". Något jag inte fått information om, och definitivt inte någon info om att min mail adress skulle sluta fungera. Påpekade detta och han "kollade lite" och kom fram till att något gått fel med det och det var försenat och jag skulle ringa in under kontorstid. Sitter nu ungefär en vecka senare (har inte haft tid på jobbet att sitta i telefonkö) 1 timme in i samtalet och har tagit mig från plats 37 till 21. Och då överdriver jag inte, timern på telefonen står på 1:00:44. Mailen funkar iaf fortfarande inte så jag antar att det ligger något i första beskedet jag fick och de har avslutat min mail utan förvarning.

Är nog dags att titta på tex bahnhof som går att få via servanet i Sundsvall.

Permalänk
Medlem

Jag har Bredband2 hemma.
Föreningen har tydligen tecknat ett exklusivt avtal.

Betalar 140kr mån för 100/100 - 5 IP Addresser. Statiska om jag vill.
Har inte gått ner en enda gång på 1.5 år.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Har Bredband2 100/10, i Malmö. Hade det även i Lund. Haft dom i 4 år och det har aldrig varit några problem, t.o.m flytten gick hur smidigt som helst...

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk
Medlem

Stabilt men går absolut inte att få tag på supporten. Kommer man väl fram så får man ingen hjälp, de ringer aldrig tillbaka.

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Skrivet av Bullen:

Har Bredband2 100/10, i Malmö. Hade det även i Lund. Haft dom i 4 år och det har aldrig varit några problem, t.o.m flytten gick hur smidigt som helst...

Samma här, hade dem under hela min studenttid utan krångel. Dock hört myycket skit om deras support. Men sitter man med fiber så går det ju sällan snett å andra sidan.

Jag funderade nu (utflyttad till Malmö) att byta från tele2 tilll Bahnhof bara för att B-hof känns som ett vettigare företag (har tele2 som telefonoperatör och gillar dem måttligt) men Bahnhof tar ju bannemig betalt för att ta emot nya kunder (200 spänn för att byta) så nja. Hade bb2 gett mig samma erbjudande som TS hade jag tagit 100/100 direkt.

Permalänk

Sitter fortfarande och väntar. Timern på mobilen har nu tickat iväg till 1:45:24

"Det blir snart din tur" börjar kännas rätt ironiskt vid det här laget

Permalänk

Ja, hur är dom idag? Tänker främst på Fibra (eskilstunas stadsnät)

Någon som har BB2 idag här?

Permalänk
Medlem

Rent hastighetsmässigt har det funkat jättebra. Har alltid fått det jag betalat för och det har aldrig gått ner. Dock är supporten inte bra. Fick vänta 30 minuter innan jag ens kom fram och väl framme kunde de inte lösa mitt problem. Sedan tar de 10 kr extra per månad om man vill ha e-faktura varje månad istället för kvartal vilket jag finner snålt.

Visa signatur

Hemmadator | Intel Core2Duo E8400 3GHz | 2048MB RAM 800MHz | ATI Radeon HD5750 512MB | ASUS P5QPL-AM | Corsair CX430 430W | Western Digital Caviar Blue 500GB | Seagate Barracuda 500GB | Intel 330 128GB |
Skoldator | Intel Core I7 950 3.06 GHz | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 | ASUS GeForce GTX 465 1GB | ASUS P6T SE | OCZ MODXSTREAM PRO 700 WATT | CM Storm Scout |

Permalänk
Medlem

Bredband2 är som alla andra operatörer. Funkar det så är de bra.Funkar det inte bra så blir deras kundservice de som ska lösa problemet. Bredband2 kundservice är hopplös.Att försöka mejla till dem och få ett vettigt svar är omöjligt. Tar 1-2 veckor innan man får ett "goddagyxskaftssvar". Bredband2 gjorde en mejlmigrering i början på detta året till Webmail ROUNDCUBE.Deras server är SPAM-smittad sedan dess och jag får SPAM-mejl hela tiden.De skyller på oss kunder. Jag har två betalversioner för att skydda mig från sådant. (Norton Internet Security och Malwarebytes Anti-Malware). Har även bytt OP-program nu till Windows 10. Skiten fortsätter att komma och det kommer även när jag öppnar deras Webmail på annan dator.Så akta er för BREDBAND2.När det INTE funkar är de skitdåliga.