Moderkort MSI Z97 Gaming 3 problem med ramminne

Permalänk

Moderkort MSI Z97 Gaming 3 problem med ramminne

Tjenare!
Jag har ett problem med moderkort/ramminnet. Byggde ihop min dator för ungefär en och halv månad sen. Hade redan problem med det från början att jag var tvungen att ha mina 2 st ramminnen i DIMM3 och 4, men det funkade iaf, står i manualen att dom ska sitta i DIMM2 och 4. Men så fort jag sätter något ramminne i DIMM1 eller 2 så startar den i 5 sekunder sen lägger den av. PGA det så får jag ingen dualchannel i ramminnet. Sen testade jag stoppa i min kompis ramminne (exakt samma som jag har), händer samma sak där. Då till frågan. Bör jag skicka in mitt moderkort för lagning då? eller är det något annan som spökar?

Moderkort: MSI Z97 GAMING 3, Socket-1150
Grafikkort: MSI geforce GTX 760 4GB OC
Ram: HyperX Fury 2*4gb 1600Mzh
Processor: Intel Core i5-4670K + Coolermaster 412s CPU kylare
Nätagg: Corsair CX600W
HDD/SDD: 1TB Seagate, HyperX fury 120gb SDD
Chassi: Corsair Carbide SPEC-03
Operativsystem: Win8

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimlogren:

Tjenare!
Jag har ett problem med moderkort/ramminnet. Byggde ihop min dator för ungefär en och halv månad sen. Hade redan problem med det från början att jag var tvungen att ha mina 2 st ramminnen i DIMM3 och 4, men det funkade iaf, står i manualen att dom ska sitta i DIMM2 och 4. Men så fort jag sätter något ramminne i DIMM1 eller 2 så startar den i 5 sekunder sen lägger den av. PGA det så får jag ingen dualchannel i ramminnet. Sen testade jag stoppa i min kompis ramminne (exakt samma som jag har), händer samma sak där. Då till frågan. Bör jag skicka in mitt moderkort för lagning då? eller är det något annan som spökar?

Moderkort: MSI Z97 GAMING 3, Socket-1150
Grafikkort: MSI geforce GTX 760 4GB OC
Ram: HyperX Fury 2*4gb 1600Mzh
Processor: Intel Core i5-4670K + Coolermaster 412s CPU kylare
Nätagg: Corsair CX600W
HDD/SDD: 1TB Seagate, HyperX fury 120gb SDD
Chassi: Corsair Carbide SPEC-03
Operativsystem: Win8

Du borde höra med dom du köpte moderkortet från och berätta felet sen skicka tillbaka den så dom får testa och då fixar dom de förhoppningsvis eller så får du ett nytt moderkort.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!