Permalänk
Medlem

Tänkt köpa ny Skärm DVI (HDCP)?

Hej jag hade tänkt köpa denna för den är för jäkla billig. Men när jag går in på gränssnitt så står där vga och dvi - (HDCP) Vad innebär egentligen HDCP? Kan jag använda DVI till datan utan problem?
http://cdon.se/hemelektronik/acer/acer-k272hlbd-va-27-black-p...

Permalänk
Testpilot

HDCP är ett kopieringsskydd för att du inte ska kunna kopiera filmer genom att spela in HDMI/DVI-signalen. Att skärmen stödjer HDCP är bara bra och innebär att du kan kolla på skyddat material men den klarar så klart att visa vanligt oskyddat material med så som spel, du kan använda den utan problem till din dator.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Okej tack ska du ha!

Permalänk
Medlem

Som ovän skrev, Samt att om jag inte minns helt fel så gick eller går en hel del att kolla på i alla fall om inte HDCP är stött men downscalas då till 480p/56?p

Hade det problemet med min z4 projektor ihop med 9600gt. (mobile) Så fick användra blurayspelaren för att inte få prroblemet. Så det är bara i film du har problem.

Edit2:
lite stavning.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.