Permalänk
Medlem

Kolla temp.

Hej igen!

Vilket är det enklaste programmet att kolla temps i datorn med? (länka gärna)

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tollen:

Hej igen!

Vilket är det enklaste programmet att kolla temps i datorn med? (länka gärna)

Mvh

Core Temp
HWMonitor
Open Hardware monitor

Där har du 3 st

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Gick ju inte svin bra med core temp. Datorn frös och stängde av sig när jag startade programmet.. (?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tollen:

Gick ju inte svin bra med core temp. Datorn frös och stängde av sig när jag startade programmet.. (?)

har hänt mig en gång också.

jag använder generellt hwmonitor då jag tycker att det ger en bra bild av det mesta som man kan vilja titta på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

har hänt mig en gång också.

jag använder generellt hwmonitor då jag tycker att det ger en bra bild av det mesta som man kan vilja titta på.

Det var precis därför jag vände mig till er clockare ang detta då jag är helt okunnig och vill lära mig.
Inte sitta och rensa datorn från skit, tack så mycket...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tollen:

Gick ju inte svin bra med core temp. Datorn frös och stängde av sig när jag startade programmet.. (?)

Använder du 8.1? Om ja, RC6 fungerar inte med 8.1, isåfall ladda ner RC7 här

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Använder du 8.1? Om ja, RC6 fungerar inte med 8.1, isåfall ladda ner RC7 här

Nej har inte 8.1.. I vilket fall så vart det surt läge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tollen:

Nej har inte 8.1.. I vilket fall så vart det surt läge.

Konstigt, är bara på 8.1 jag har haft problem med det programmet, ingen annan version.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Aida64

Visa signatur

|Intel i7 4790k @ Stock | Corsair H110i GT | Asus Sabertooth z97 Mark 1 | 32gb 1600mhz | Asus Strix GTX 1080 8gb | Samsung Evo Basic 250 gb SSD | SanDisk SSD Ultra Plus 256 GB | Western Digital Black 650gb | NZXT H440W Silent Ultra Vit | Asus VG248QE 144hz | Steelseries M800 | Razer Deathadder 2013 Version| EVGA Supernova P2 1000W 80 Plus Platinum |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Konstigt, är bara på 8.1 jag har haft problem med det programmet, ingen annan version.

Tycker det var lite lamt av dig att inte nämna det när du rekommenderade det programmet.. (även fast jag inte hade 8.1 vilket du inte visste)

Men men smällar man får ta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tollen:

Tycker det var lite lamt av dig att inte nämna det när du rekommenderade det programmet.. (även fast jag inte hade 8.1 vilket du inte visste)

Men men smällar man får ta.

Hade inte det i huvudet då, jag var på väg att göra en annan sak då också

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Hade inte det i huvudet då, jag var på väg att göra en annan sak då också

Det är lugnt (hoppas jag) tror jag fått bort allt.