Permalänk
Medlem

Bios updatering?

Hejsan allihopa, jag har ett D2415 moderkort från MSI(?) går det att uppdatera bios på det? jag hittar absolut 0 om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vingo:

Hejsan allihopa, jag har ett D2415 moderkort från MSI(?) går det att uppdatera bios på det? jag hittar absolut 0 om det.

Behöver du verkligen uppdatera? Om allt funkar normalt så är det onödigt att uppdatera BIOS.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av vingo:

Hejsan allihopa, jag har ett D2415 moderkort från MSI(?) går det att uppdatera bios på det? jag hittar absolut 0 om det.

1. Google
2. Varför vill du uppdatera bios?
3. "Bios-uppdatering"

Visa signatur

CoreOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av elev10:

1. Google
2. Varför vill du uppdatera bios?
3. "Bios-uppdatering"

Fått höra att det kan vara så att mitt 290x är inkompatibelt med denna bios versionen på imtt MB (får ej den prestanda jag borde få)

Har googlat i ett år tillbaka

Permalänk
Medlem
Skrivet av vingo:

Fått höra att det kan vara så att mitt 290x är inkompatibelt med denna bios versionen på imtt MB (får ej den prestanda jag borde få)

Har googlat i ett år tillbaka

Alla grafikkort ska funka med oavsett BIOS version. Man ska inte behöva uppdatera BIOS för att ett grafikkort ska fungera. Har du installerat senaste drivrutinen till grafikkortet? Förresten jag hittar inte ditt moderkort på MSI hemsida. Säker på att du har skrivit rätt namn på moderkortet?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Det heter Microstar international d2415

Permalänk
Medlem

Det är ett OEM MB lr därför vi inte kan hitta det på MSIs hemsida? och fungerar inte kortet?

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk
Medlem
Skrivet av enRödjävel:

Det är ett OEM MB lr därför vi inte kan hitta det på MSIs hemsida? och fungerar inte kortet?

Jag har skapat andra trådar angående mitt grafikkort och de säger att de borde inte flaskhalsas av min cpu etc därför tror jag att de kanske är något med bios o göra.. Jag får låg FPS i ett spel som dota2 men relativt bra fps i BF4 campaign på Ultra 1920x1080

Jag har som sagt ingen aning men kan tänka mig att bios är ganska uråldrigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av vingo:

Jag har skapat andra trådar angående mitt grafikkort och de säger att de borde inte flaskhalsas av min cpu etc därför tror jag att de kanske är något med bios o göra.. Jag får låg FPS i ett spel som dota2 men relativt bra fps i BF4 campaign på Ultra 1920x1080

Jag har som sagt ingen aning men kan tänka mig att bios är ganska uråldrigt

Moderkortet kommer troligen från en Fujitsu Esprimo P 1560/2760.

Välj ditt operativsystem:
http://support.ts.fujitsu.com/Download/ShowFiles.asp

Nu verkar ovanstående länk fungera igen, välj desktop följt av esprimo P

Fujitsus server nere??
i så fall Googla på:
support.ts.fujitsu.com/

Så ser du vilka möjligheter som bjuds...

Det är dock gamla grejor, osäkert om det löser dina problem.

Fo3

PS Det hade underlättat om du givit lite mer info om din hårdvara... DS

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem

Vad jag kan se så är moderkortet för 1156 soket dvs första generation i3, i5, i7
Skulle tro att dessa CPU flaskar oavsett tillsammans med ett 290x och liknade GPU i vissa spel.

Klocka CPU lär inte heller gå..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Vad jag kan se så är moderkortet för 1156 soket dvs första generation i3, i5, i7
Skulle tro att dessa CPU flaskar oavsett tillsammans med ett 290x och liknade GPU i vissa spel.

Klocka CPU lär inte heller gå..

CPU användning ligger på 70%~ max 80% under aktivt spelande av dota2 samt streama med OBS utan OBS ligger den på 60%~ max 75% det ä väl inte bottleneck?