Uppgradera från 3570k till 3770k, skillnad vid streaming?

Permalänk
Medlem

Uppgradera från 3570k till 3770k, skillnad vid streaming?

Tjenare!

Jag satt och funderade på om jag skulle uppgrader min nuvarande processor (3570k) till en 3770k. Anledningen till detta är att när jag streamar t.ex. Cs:Go i 1080p 30fps så laggar det lite grann in game. Beror detta på att processorn är för klen eller har det med mitt grafikkort att göra? Sitter på ett amd 270 2gb.

Tack på förhand!

Visa signatur

Chassi: Phantek Eclipse P400S CPU: Intel i7 7700K GPU: Asus 970 4GB RAM: Crucial 8GB DDR4 2400MHz Ballistix Sport MB: MSI Z270 KraitGaming PSU: Corsair RM750x 750W

Permalänk
Medlem

Streaming skär ner fpsen ja. Men det finns sk. capture-cards i pci-e som ska avlasta processorn vid streaming. Dock kan jag inte mycket om streaming eller capture cards så mer än så kan jag inte säga.

Permalänk
Medlem

Man kanske primärt ska se över hur du streamar. Vilket program använder du?

Jag är inte så insatt i det, men tycker mig ha överhört att det finns GPU-accelererade alternativ motsvarande Shadowplay fast som stödjer AMDs grafikkort.

Sen kanske det är värt att se över din klockning på 3750K. Är den överklockad? Kan den klockas högre?

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Man kanske primärt ska se över hur du streamar. Vilket program använder du?

Jag är inte så insatt i det, men tycker mig ha överhört att det finns GPU-accelererade alternativ motsvarande Shadowplay fast som stödjer AMDs grafikkort.

Sen kanske det är värt att se över din klockning på 3750K. Är den överklockad? Kan den klockas högre?

Jag använder mig av OBS.

Processorn är oklockad men detta är för att jag inte har utrymmet i chassit till bättre kylning och vågar därför inte chansa. Kör på stockkylare...

Visa signatur

Chassi: Phantek Eclipse P400S CPU: Intel i7 7700K GPU: Asus 970 4GB RAM: Crucial 8GB DDR4 2400MHz Ballistix Sport MB: MSI Z270 KraitGaming PSU: Corsair RM750x 750W