Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2014

Har jag sabbat min H110-radiator?

Hejsan!

Jag har precis spenderat väldigt mycket pengar (för min inkomst) på att göra min dator tystare. Nu har jag en klump i magen efter att ha borrat igenom radiatorn och lyckats göra fyra hål i den när jag skulle skruva fast den i chassit. (Tog fel skruvar, var hungrig och tänkte inte klart). Jag vet vad jag ska göra. Tror den borde fungera men kanske inte lika bra.

Någon vänlig själ med några tröstande råd?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Dec 2008

kan väll inte särskilt mycket om detta... men sålänge inte rören som vätskan åker igenom är punkterade så borde det inte göra något.

lägg gärna upp bild

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2009

låter ju inte så bra. dock är h110 en aio vilket innebär att vätskan redan är inuti direkt ur lådan. ta ur den ur chassit och vänd och vrid på den. läcker den?

Stationär: Phanteks Enthoo Primo | Corsair HX750i | EVGA Z170 FTW | i7 6700K Delid 4,8GHz | EVGA GTX 1080 2126MHz | Custom Loop | Corsair Dominator Platinum 16GB 3000MHz | Creative Sound Blaster Zx
Kringutrustning: ASUS MG279Q/AOC q2770Pqu | Logitech G600 | Corsair Vengeance K70 | Sennheiser HD598 | Apple MBPr 13"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Har den läkt ut någon vätska??

Jag tror inte man kan punktera den så vätskan läcker ut där man fäster den.orginal skruvarna är långa dom med och om man skruvar för långt kan även dom göra hål.Men som sagt finns nog ingen vätska i dom kamrarna bakom skruvhålen helt enkelt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2008

Det vill jag gärna bistå med, men vad var det som hände exakt? Punkterade du vätskeledningarna? I så fall skulle jag inte våga använda radiatorn.

Stationära: CPU: i7 6850K @ 4.2Ghz. GPU: (2x SLI) Asus Strix GTX 1080 MB: Asus ROG Strix X99. RAM: 32GB Kingston HyperX Fury DDR4 2666Mhz. Kylare: Corsair H110. PSU: Seasonic Platinum 1200W. Chassi: NZXT H440W. Skärm: Asus PB287Q (4K) x2.
Bärbara
: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2014

Bild kommer om min mac vill samarbeta med min android. Ingenting verkar läcka ifrån den. Det är i själva "grillen" där fläktarna sitter som det jag lyckades borra igenom fyra hål, rakt igenom. Ingenting har läkt än sålänge.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2014

Nej den läcker inte som jag kan se.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av Klemetz:

Nej den läcker inte som jag kan se.

låter ju bra, kanske börjar läcka när pumpen börjar dock. lägg gärna upp bild. sedan skulle jag sätta på pumpen utanför chassit. du kanske kan sätta på en annan processorkylare och koppla in pumpen på moderkortet eller något sådant.

Stationär: Phanteks Enthoo Primo | Corsair HX750i | EVGA Z170 FTW | i7 6700K Delid 4,8GHz | EVGA GTX 1080 2126MHz | Custom Loop | Corsair Dominator Platinum 16GB 3000MHz | Creative Sound Blaster Zx
Kringutrustning: ASUS MG279Q/AOC q2770Pqu | Logitech G600 | Corsair Vengeance K70 | Sennheiser HD598 | Apple MBPr 13"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2014
Skrivet av versions:

låter ju bra, kanske börjar läcka när pumpen börjar dock. lägg gärna upp bild. sedan skulle jag sätta på pumpen utanför chassit. du kanske kan sätta på en annan processorkylare och koppla in pumpen på moderkortet eller något sådant.

Ja, varför inte. Jag tror inte jag har fått något att spränga läck på, utan bara förstört en del av värmeledaren. Men jag vet inte, bara sjukt deppig nu efter att spenderat så mycket pengar på den här grejjen ^^.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Nov 2008

Sålänge den inte läcker borde du vara helt fine. Och kylförmågan borde inte vara markant sämre heller, även om "grillen" betyder att du borrat genom aluflänsarna. Procentuellt lite yta som försvunnit

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2014
Skrivet av cheben:

Sålänge den inte läcker borde du vara helt fine. Och kylförmågan borde inte vara markant sämre heller, även om "grillen" betyder att du borrat genom aluflänsarna. Procentuellt lite yta som försvunnit

Skickades från m.sweclockers.com

Det är just flänsarna som jag pratar om, känns väldigt skönt att göra från någon annan också. Om den läcker så borde det vara från någon annanstans. Trör inte att det finns någon vätska just vid flensarna. Har lyst med ficklampa ;).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
umeå
Registrerad
Apr 2010

Jag borrade och körde skruvar genom 2x fläktar och radiatorn på min H20 och då var det bara kylflänsarna som tog skada...troligtvis i ditt fall också. (jag gjorde mina hål med flit)

| Bitfenix Prodigy Red | GA-Z97N-WIFI| I7 4790k 4,6GHz | Crucial 8gb DDR3 | SanDisk 256GB SSD | MSI GeForce GTX 970 | EVGA SuperNOVA 750 G2 | AOC g2460Pqu | CM Storm Quickfire TK Brown | Razer Naga 2009 | Creative Sound Blaster Sigma |