Ps3 till dator skärm HDMI funkar inte

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014

Ps3 till dator skärm HDMI funkar inte

Hej jag har haft mitt ps3 ett tag och jag bestämde mig för att koppla in den till min datorskärm.

Jag kopplade in den via hdmi och det fungerade bra i 2 dagar, men sedan så gick jag in och skulle spela och då var det bara svart.
Jag har provat att byta hdmi kabel och hdmi ingång på skärmen (jag har 2) men det fungerade inte, min dator fungerar fortfarande på skärmen.
Provade också att hålla in sätt på knappen tills den pep 2 gånger. Är det någon som vet vad det kan vara för fel så skulle jag uppskatta om ni svarade.

Edit: särmen är en: asus VN247H

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Pangea
Registrerad
Jun 2007

Funkar PS3an till nån annan display, typ TVn eller så?

Antec Eleven Hundred | Be Quiet! 580W Modular | i5 3570k@4.2 GHz | Corsair H60 v2 | ASUS Sabertooth Z77 | ASUS Strix GTX 970 | 16GB Corsair Vengeanance | 250GBx2 SSD, 5TB HDD | 2x BenQ RL2450HT | Logitech G710 & G700 & G13 & G533
* De gav mig en present. Jag gav dem en present. Vet du inte skillnaden, använd "dom".
* Fraktfritt på Inet för SweC-medlemmar

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012

jag gissar bara, men hur gammal är din skärm? för det kan vara ett hdcp problem.

annars testa och justera på upplösning på PS3 först med 480p, 720p och uppdateringsfrekvens och se om det fungerar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014
Skrivet av Shudnawz:

Funkar PS3an till nån annan display, typ TVn eller så?

Ja jag provade nyss att koppla in den till min tv där jag hade den innan och det fungerade utan problem

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Märsta
Registrerad
Nov 2006

kan vara uttaget på skärmen som har fått en kortslutning, har du några andra uttag på skärmen som du kan testa?

*CPU: Amd FX 8350 4,5Ghz. *Moderkort: MSI 990FXA-GD65. *Grafikkort: Radeon R290X. *Minne: 4x4096GB DDR3 1333Mhz. *OC: Windows 7 Ultimate 64-bit.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014
Skrivet av jamesbond88:

kan vara uttaget på skärmen som har fått en kortslutning, har du några andra uttag på skärmen som du kan testa?

Jag skrev att jag har 2 uttag och jag har provat båda och att de fungerar att använda med min dator

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014
Skrivet av ramcd99:

jag gissar bara, men hur gammal är din skärm? för det kan vara ett hdcp problem.

annars testa och justera på upplösning på PS3 först med 480p, 720p och uppdateringsfrekvens och se om det fungerar.

Skärmen är en Asus VN247H och jag har köpt den ganska nydligen så den är nog inte så gammal

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Märsta
Registrerad
Nov 2006

googlade lite och hittade denna tråd http://community.eu.playstation.com/t5/PS3-Support/ps3-hdmi-c...

Dom testade att plugga ur powersladden till skärmen, vänta minst 10 sekunder och och koppla in den igen och så funkade det. värt att testa

*CPU: Amd FX 8350 4,5Ghz. *Moderkort: MSI 990FXA-GD65. *Grafikkort: Radeon R290X. *Minne: 4x4096GB DDR3 1333Mhz. *OC: Windows 7 Ultimate 64-bit.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Apr 2002

Koppla in PS3an i skärmen, slå på PS3an och håll inne powerknappen tills den bippar till. Då ska den söka av alla tillgängliga frekvenser och anpassa sig efter den.

..:: trickeh2k ::.. http://youtube.com/trickysaer Windows 10 Pro - i7 4790k @ 4,5Ghz - ASUS Maximus VII Hero - 8GB AVEXIR Blitz 1.1 Blue LED CL10 2400Mhz - Corsair AX860i - EVGA GTX 780 Classified - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/SteelSeries Sensei RAW Rubberized - A-Data SX900 128GB, Samsung EVO 840 120GB, SanDisk Ultra II 480GB, 2TB WD Caviar Black - ASUS Xonar DX - ASUS Strix 7.1 Gaming Headset - Blue Yeti - Corsair 750D - Custom water loop

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014
Skrivet av jamesbond88:

googlade lite och hittade denna tråd http://community.eu.playstation.com/t5/PS3-Support/ps3-hdmi-c...

Dom testade att plugga ur powersladden till skärmen, vänta minst 10 sekunder och och koppla in den igen och så funkade det. värt att testa

PANG HALLELUJA I SVERIGE NU FUNKAR DET!!!

tack