BenQ XL2420Z + Blur Buster Strobe Utility

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2013

BenQ XL2420Z + Blur Buster Strobe Utility

Hej,

Har precis köpt en BenQ XL2420Z och när jag tänkte kombinera blur reduction med blur buster strobe utility så säger programmet "No BENQ Z-series monitors have been detected. If you do have.... then try reinstalling the monitor driver. (Should not be "Generic PnP Monitor")."

Har försökt lösa problemet i timmar och ominstallerat display pivot som kom med cd-skivan men programmet vägrar fortfarande upptäcka min skärm. Någon som vet varför? Hur vet jag om det är "generic pnp monitor" och vad kan jag göra åt saken om så är fallet? Hjälp snälla, blir galen på detta. Skärmen är perfekt annars...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Apr 2005

Du går till kontroll panelen -> enhetshanteraren och kollar vad som finns listat under Bildskärmar. Står det bara Allmän PnP-bildskärm där så klickar du på det och går in på drivrutin fliken och installerar den därifrån.

Intel® Core i5-4670K @ 4.4GHz | ASRock Z87 Extreme 6 | G.Skill Sniper 2x8GB @ DDR3-1866 CL9 | Samsung 840 Pro 128GB + Evo 850 500GB | Gigabyte GTX 970 G1 (överklockat) | SuperFlower Titanium 1000W | BenQ ZOWIE XL2540 240Hz | Phanteks PH-TC14PE | M-Audio Q40 hörlurar | Logitech MX-518 | Razer Mantis Speed | Windows 10 x64 Professional