Permalänk
Medlem

Inställningar Aida64

Aida64 erbjuder en del olika test och jag funderar lite på vad som egentligen är "riktigt" att köra. Med inställningar som nedan kan jag köra 4.7 GHz @ 1.22V (spänningen går förmodligen att jobba ner lite till) med temperaturer runt 70 grader, men så fort jag stänger av stress cache så ökar temperaturen till över 80 grader och med endast Stress FPU aktivt så pratar vi om temperaturer över 90 grader (vågade bara köra några sekunder...). Kyler med en Antec 620, så det blir en kompromiss mellan klock och spänning.

Vad är vettiga inställningar för ett bra stress-test av en klock/volt jag tänkt köra 24/7 och finns det någon "standard" för att få jämförbara värden?

Permalänk
Medlem

Jag gillar Aida64 , använder det ofta.
Deras Blend test eller deras standard test är ganska snällt , jag brukar köra det 5-6tim.
Kör enbart FPU testet 10min-3tim beroende på hur temperaturen ligger och hur hårt jag klockat.
Här är en gammal screen på en deliddad 4770K där temparna ligger bra i FPU testet , suveränt att leta max Vcore och klock beronde på vilken kylning man har.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/54475361/Delidd%204770/4.8%20FPU%20HT%20on.png

Visa signatur

7700k maximus IX Apex, 1600X Crosshair IV Hero