surround monitors från olika företag

Permalänk
Medlem

surround monitors från olika företag

Hejsan! Beställde två nya skärmarhttp ://cdon.se/hemelektronik/benq/benq-dl2215-tn-21-5-black-p26239891 som är 21.5 inch och jag har redan en datorskärm som är från asus och är också 21,5 inch. Alla 3 skärmar är 1920 x 1080. Kommer de att passa ihop? på mitt gtx 770 4gb oc? och kommer jag få annorlunda bild när jag spelar asså kommer man märka skillnaden på spel pga att skärmar från olika företag? om ja, kan man fixa det så alla 3 har samma typ färg och ljusstyrka?

Permalänk
Medlem

Det kommer funka, men är panelerna olika så kommer de bli svårt att få dem exakt lika i färg och ljusstyrka

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Det kommer funka, men är panelerna olika så kommer de bli svårt att få dem exakt lika i färg och ljusstyrka

Jag hörde från en kompis att nvida driver kan fixa de 3 skärmar så att de ska se så lika så möjligt, kan det vara sant?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anomi151:

Jag hörde från en kompis att nvida driver kan fixa de 3 skärmar så att de ska se så lika så möjligt, kan det vara sant?

tror han menar så de blir lika i "skrivbordshöjd" men jag kan ha fel (lite dålig koll på nvidias drivers för eyefinity lösningar)
har svårt att se hur drivers kan göra skärmar så de ser lika ut eftersom drivern kan ju inte se hur skärmen ser ut för dig så att säga

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

tror han menar så de blir lika i "skrivbordshöjd" men jag kan ha fel (lite dålig koll på nvidias drivers för eyefinity lösningar)
har svårt att se hur drivers kan göra skärmar så de ser lika ut eftersom drivern kan ju inte se hur skärmen ser ut för dig så att säga

aja tack för informationen