Permalänk
Medlem

asus p8z68 deluxe

Hej
Jag behöver all hjälp jag kan få då jag har problem med mitt moderkort

Jag har ett asus p8z68 deluxe moder kort
intel i5 processor
G-skill f3-12800cl7d-4gbxm minnen
samt ett geforce 9800gtx

problemet är att installerar jag alla 4 minnen jag har så får jag upp felkod 2e på moderkortet och inget annat händer. Varken skärmen går igång eller så. kan inte ens komma in i bios. Använder jag två minnen då får jag felmeddelande 58 o samma sak inget annat händer. Men använder jag bara ett minne i sista minnes platsen då funkar det och allt går igång. Minnerna ska vara kompatibla med moderkortet så det är inga problem. Men vad är det för problem eftersom jag inte kan använda alla 4 minnen ? Blir snart galen på allt

hoppas någon här kan hjälpa mig

Visa signatur

MSI SLI plus Z270 , Intel Core i7 7700k @5ghz, Corsair 16GB ram,corsair psu 750W, Gigabyte Geforce 1070 G1, Samsung 970 evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sparco:

Hej
Jag behöver all hjälp jag kan få då jag har problem med mitt moderkort

Jag har ett asus p8z68 deluxe moder kort
intel i5 processor
G-skill f3-12800cl7d-4gbxm minnen
samt ett geforce 9800gtx

problemet är att installerar jag alla 4 minnen jag har så får jag upp felkod 2e på moderkortet och inget annat händer. Varken skärmen går igång eller så. kan inte ens komma in i bios. Använder jag två minnen då får jag felmeddelande 58 o samma sak inget annat händer. Men använder jag bara ett minne i sista minnes platsen då funkar det och allt går igång. Minnerna ska vara kompatibla med moderkortet så det är inga problem. Men vad är det för problem eftersom jag inte kan använda alla 4 minnen ? Blir snart galen på allt

hoppas någon här kan hjälpa mig

Vet tyvärr inte vad som kan vara fel, men har ett p8z68-v gen3 över sen någon månad. Pma om du behöver det!

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |