Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2014

Dålig streamad bild på TV

Hej,

Den här frågan är säkert väldigt basic men jag är ny på streaming så jag ställer den ändå.

Jag kör HBO Nordic på min Dell laptop E6220 som är 2,5 år gammal. Inga som helst problem!

När jag via HDMI kopplar den till Min 6 år gamla Sharp TV med full HD så blir bilden grynig och rörerlserna ryckiga. Var ligger problemet? Grafikkort i datorn eller någon annanstans?

Vilken är den enkla "billiga" lösningen? Datron kan jag nog "jobba in" att få utbytt av jobbet, men Tvn lär jag inte få fruns tillåtelse att byta ut innan den är död...

På Elgiganten snackade de bara om AppleTV trots att de inte ens kunde svara på om HBO Nordic funkade där?

Vill heller inte skaffa mig ett HBO Nordic abbonemang via Telia (har deras IPTV hemma) då jag inte kan använda det på PCn.

Ska jag ha en "mediabox", "mediaspelare" eller vad?

MVH

HA11

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kryptan/Lund
Registrerad
Nov 2004

Har du bild på bägge skärmarna när du kör HDMI?

Är det så så tryck wintangent + P så du får bild enbart på din tv.
Eller Fn + knappen som gör att bilden flyttas till extern bildkälla.

Btw.. Uppdatera dina drivrutiner och DirectX.

CPU= Core I7 2600k @ 4.4ghz med Corsair H100i @2 cf-v12hp hydro dynamic. GPU= 2X R9 290 med ARCTIC Accelero Xtreme 3/4 CF. MODERKORT= Gigabyte GA-Z77X-UD3H. RAM= 16GB DDR3 PC19200/2400MHz@2133MHz. HÅRDDISK= Samsung 850 EVO 250GB SSD, Intel SSD 320 Series 160GB , 4 Mekaniska. MONITOR=1 Samsung S27A950D 3D" MONITOR=2 Samsung 2693HM 25,5" MONITOR/Tv=3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg= Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.