Dator Som Jag Ej Får Någon Bild Med.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2014

Dator Som Jag Ej Får Någon Bild Med.

Hej!

Jag har haft min dator i 3-4 år nu. Min lillebror installerade en massa virus i den och då slutade den att fungera..... Jag tänkte
att det kanske var moderkortet? Så jag bytte moderkort. Men nej, det var inte problemet. Jag har bytt ut alla delar och satt
flera sladdar på olika sätt för att på nåt sätt försöka få det att fungera. Men resultatet blev bara som vanligt... Ingen bild alls!
Då jag satte alla sladdar på rätt plats igen så vägrade det funka heller.... Har inte hittat någon lösning på internet så jag frågar er!

4 GB RAM
Inget grafikkort (Men hade flera stycken och provade när jag försökte få igång den.)
ASUS M5 A97 RZ.0 Moderkort
1 GB Processor (Vet dock ej vilket märke!)

Hoppas på svar som ger bra resultat!

Mvh Adam

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofström
Registrerad
Feb 2012

Kan du se BIOS?

Skickades från m.sweclockers.com

Chassi: Fractal Design R5 CPU: Intel i7 6700K RAM: 16Gb DDR4 Moderkort: Asus Z170 Pro Grafik: GTX 1080 STRIX OS: W10
Bättre Steam design: Metro for Steam Bästa gaming VOIP: Discord

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2014

Nej Asså jag ser ingenting! Helt kolsvart... Datorn i sig verkar ju funka som vanligt! :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Feb 2007

Känns ju mer som om skärmen kan vara trasig. prova koppla upp den mot tvn.

ojoj du. en 1gb Processor

MSI 890FXA-GD70 , Amd phenom x6 1090TBE 3,9ghz ,120GB SSD Kingston HyperX, 8gb kingston Hyper beast 1600mhz, Gigabyte GTX 780 OC 3gb , Corsair 850w , 1TB WD black , Roccat Kone 11-501, 3dmark 2012 34000p

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2014

Har dock provat den med flera skärmar.... Det är en gammal dator så jag vet att det är jävligt dålig processor... Skärmen är inga problem med! Har just nu en annan dator som båda skärmarna funkar till.. Så nej inget med det!

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av Aelox:

Har dock provat den med flera skärmar.... Det är en gammal dator så jag vet att det är jävligt dålig processor... Skärmen är inga problem med! Har just nu en annan dator som båda skärmarna funkar till.. Så nej inget med det!

Då har du antingen ett grafikkort eller själva moderkortsplatsen för grafikkortet som strular/är sönder.

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud