Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

Gigabytes OC-guide

Hej!

Min 2500K börjar kännas lite slö i stock och jag funderar därför på att klocka den, jag har ju trots allt köpt denna extra funktionalitet. Jag hittade denna guide från gigabyte och tänker utföra det de kallar för "conservative dynamic OC" som ger hastigheter runt 4,5 GHz.

Jag undrar om detta är ett vettigt sätt att klocka på. Finns det någon risk med att höja "turbo power limit" till 120 som de föreslår (och då menar jag inte de risker som vanligen beskrivs komma med OC överhuvudtaget)?

Jag har ett moderkort från gigabyte som använder chipset p67.

//Olof

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Feb 2013

Det finns en jättebra guide för Sandy och ivy bridge här på forumet. Nu är jag snäll och tar fram den (det kan vara samma som i den länken men jag har inte tid att granska det så noga):
http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...

Speldator: Intel core i5 3570k 4,2GHz@1,128V| Asus P8Z77-I DELUXE | EVGA GeForce GTX 660Ti custom backplate | Fractal Design Node 304 | Cooler Master Hyper 212 EVO | Samsung 840 basic 120Gb SSD | 2Tb Seagate Barracuda 3,5 HDD | Corsair Venganse LP 16Gb (2x8) 1600MHz cl10 | Be Quiet! Straight power 600w 80+ Gold |Windows 8.1| Lapptop: Lenovo T420p Kringutrustning: Qpad MK-85 Pro MX-Brown | Qpad QH-85 | Logitech MX-518 | ASUS PB278QR | Audio Pro Addon T14