Permalänk

Gigabytes OC-guide

Hej!

Min 2500K börjar kännas lite slö i stock och jag funderar därför på att klocka den, jag har ju trots allt köpt denna extra funktionalitet. Jag hittade denna guide från gigabyte och tänker utföra det de kallar för "conservative dynamic OC" som ger hastigheter runt 4,5 GHz.

Jag undrar om detta är ett vettigt sätt att klocka på. Finns det någon risk med att höja "turbo power limit" till 120 som de föreslår (och då menar jag inte de risker som vanligen beskrivs komma med OC överhuvudtaget)?

Jag har ett moderkort från gigabyte som använder chipset p67.

//Olof

Permalänk
Medlem

Det finns en jättebra guide för Sandy och ivy bridge här på forumet. Nu är jag snäll och tar fram den (det kan vara samma som i den länken men jag har inte tid att granska det så noga):
http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14