Permalänk

120mm -140mm för ett fractal r4

Hej

På grund av hög värmeutveckling i mitt case så måste jag fixa några fläktar.

Det skulle vara nice och få några förslag på fläktar till mitt fractal design r4 case. På fractal r4 så är där bara plats för 140mm fläktar men med några modifikationer så kan man plasera 120mm. Större är inte alltid bättre

Kraven på dessa fläktar är att dom är tysta och blåser bra, detta är dock viktigast! För jag har två element: Nvidia Geforce Titan + ett Eyefinity 6 r9 280x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaveZtream:

Hej

På grund av hög värmeutveckling i mitt case så måste jag fixa några fläktar.

Det skulle vara nice och få några förslag på fläktar till mitt fractal design r4 case. På fractal r4 så är där bara plats för 140mm fläktar men med några modifikationer så kan man plasera 120mm. Större är inte alltid bättre

Kraven på dessa fläktar är att dom är tysta och blåser bra, detta är dock viktigast! För jag har två element: Nvidia Geforce Titan + ett Eyefinity 6 r9 280x.

Jag använder dessa i fronten på min R4 http://www.bequiet.com/en/casefans/260
Riktigt nöjd

Permalänk
Skrivet av WaveZtream:

Hej

På grund av hög värmeutveckling i mitt case så måste jag fixa några fläktar.

Det skulle vara nice och få några förslag på fläktar till mitt fractal design r4 case. På fractal r4 så är där bara plats för 140mm fläktar men med några modifikationer så kan man plasera 120mm. Större är inte alltid bättre

Kraven på dessa fläktar är att dom är tysta och blåser bra, detta är dock viktigast! För jag har två element: Nvidia Geforce Titan + ett Eyefinity 6 r9 280x.

Jag får plats i fronten lätt 120 mm utan mod även bak går det:)

Men större är så klart bättre.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaveZtream:

Hej

På grund av hög värmeutveckling i mitt case så måste jag fixa några fläktar.

Det skulle vara nice och få några förslag på fläktar till mitt fractal design r4 case. På fractal r4 så är där bara plats för 140mm fläktar men med några modifikationer så kan man plasera 120mm. Större är inte alltid bättre

Kraven på dessa fläktar är att dom är tysta och blåser bra, detta är dock viktigast! För jag har två element: Nvidia Geforce Titan + ett Eyefinity 6 r9 280x.

Dessa är de bästa jag upplevt. Flyttar mängder med luft, bra tryck och bäst av allt är dom RIKTIGT tysta. Inget från Corsair, NZXT, Fractal kommer i närheten. Kostar en del men du lär inte bli besviken!

Permalänk
Medlem

Jag funderar också på nya fläktar. Tanken är att ha PWM på samtliga fläktar för att slippa hålla på med manuella fan controlers. På så vis kan mitt moderkort automatiskt styra allt efter mina behov. Målet är att det ska bli tystare än de medföljande fractal och flytta minst lika mycket luft när det krävs.

Visa signatur

| Intel i7 4790K @ 4500mhz, 1,2v | Asus Sabertooth Z97 Mark 2 | Asus Nvidia GTX 770 2GB OC |
| G.Skill TridentX 32GB @ 2400mhz CL10 | Samsung 840 Evo 250GB | 2x WD Green 2TB |
| Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W |