Permalänk
Medlem

8-stifts eps

Hejsan

kan fel forum att posta denna.. men jag har fått ett nytt moderkort av syrrans kille som är ett asus p8z69 delux. på mordetkortet sitter det ett o stifts uttag för strömen eller till cpu. har ingen kolla på va den är. men mitt nätaggregat har bara 4 stifts kontakt. Datorn går igång o allt så mina fråga är då är det lugnt att köra på 4 stifts? Eller måste jag köpa nytt nätaggregat som har 8 stifts för att det ska må bra?

Visa signatur

MSI SLI plus Z270 , Intel Core i7 7700k @5ghz, Corsair 16GB ram,corsair psu 750W, Gigabyte Geforce 1070 G1, Samsung 970 evo

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sparco:

Hejsan

kan fel forum att posta denna.. men jag har fått ett nytt moderkort av syrrans kille som är ett asus p8z69 delux. på mordetkortet sitter det ett o stifts uttag för strömen eller till cpu. har ingen kolla på va den är. men mitt nätaggregat har bara 4 stifts kontakt. Datorn går igång o allt så mina fråga är då är det lugnt att köra på 4 stifts? Eller måste jag köpa nytt nätaggregat som har 8 stifts för att det ska må bra?

Det är lugnt, se även 2-42/2-32 i manualen

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Ett corsair psu 650w som inte har 8pins kontakt till CPU lät nästan lite underligt, vad är det lite mer precist för corsair och hur gammalt är det?

Nättagget måste vara flertal år äldre än dina övriga delar i dator om det saknas.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

corsair Tx 650w som är ifrån 2008

Visa signatur

MSI SLI plus Z270 , Intel Core i7 7700k @5ghz, Corsair 16GB ram,corsair psu 750W, Gigabyte Geforce 1070 G1, Samsung 970 evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sparco:

corsair Tx 650w som är ifrån 2008

Det nätagget ska ha 2 st 4pins kontakter som går att sätta ihop så det bildar en 8pinnskontakt, kolla en gång till

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sparco:

corsair Tx 650w som är ifrån 2008

Har ett likadant och min har åttapins.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

hittade felet och det va att en av dom stiften till en av kontakterna va sne så därför kunde jag ej använda den andra 4pins kontakten.

Men i vilket fall så är moderkortet knas så behöver köpa ett nytt. Så ha ni tips på något bra moderkort idag för lga1155 och som ska antigen kunna köra sli eller crossfire x

Visa signatur

MSI SLI plus Z270 , Intel Core i7 7700k @5ghz, Corsair 16GB ram,corsair psu 750W, Gigabyte Geforce 1070 G1, Samsung 970 evo