Går det att få att datorn automatiskt speglar när den känner av att förstärkaren sätts på?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012

Går det att få att datorn automatiskt speglar när den känner av att förstärkaren sätts på?

Först vill jag be om ursäkt om detta är fel forum, annars inte antar jag.

Jag undrar om det går att automatiskt spegla skärmen till TVn när förstärkaren sätts på, datorn känner av den för när jag sätter på rätt input (HDMI2) på förstärkaren så gör den ett ljud att en enhet har anslutits. Visst går det att resa på sig och gå till datorn för att välja spegelläge, men det skulle vara väldigt smidigt om jag skulle slippa det.

Jag har:
Windows 8
560ti (x2)

och förstärkaren är HT E5500 (Bluray/förstärkare)

Tack

Main: Moderkort: MSI Z68A-GD65 G3 REV B3 | CPU: i5 2500k | GFX: MSI GeForce GTX 560Ti 2048MB TWIN FROZR II OC SLI | PSU: Corsair Gaming Series 800W 80+ | HDD: Intel 120gb 520 / 2gb Seagate Barracuda Green 5900rpm | Minne: Corsair 8GB CL8 1600Mhz VENGEANCE | Chassi: Corsair Graphite 600T

Trädvy Permalänk
Bildexpert
Thomas Ytterberg
Registrerad
Mar 2013

Hänger inte riktigt med i beskrivningen hur du har lagt upp allt, men men - kanske är sak samma. Den enklaste lösningen för att alltid få spegling är att köra med en HDMI-splitter som alltid distribuerar två versioner av signalen. Ena HDMI-utgången från splittern drar du till skärmen, andra till förstärkaren. Windows och grafikkortet behöver aldrig bli inblandad i själva speglingen.

Läs mer i SweClockers guider till BildskärmarPixelklockanDVI & VGAHDMITV

Trädvy Permalänk
Entusiast
Testpilot
Plats
Chalmers
Registrerad
Aug 2011

Går det inte att alltid spegla?

5930K • Corsair DP 32 GiB • EVGA GTX 980 • 2x Swift PG278Q
Better SweClockersDisplayPort över USB-C

Köp processor för framtiden™, men inte grafikkort.