Permalänk
Medlem

Spel-skärm till PS4

Hej!

Är inte så värst insatt med skärmar, så frågar om hjälp här.
Hade tänkt att köpa en bra skärm till PS4 så slipper jag lida på min gamla Samsung när GTA V och Far Cry 4 kommer ut.

Tycker att min nuvarande TV har taskiga färger, så vill ha fylligare färger. Skärmen behöver inte ha högtalare men det är ett plus, minst 24" måste den vara i allafall. Har en budget på 2000kr.

Så vad rekommenderar ni om jag ENDAST kommer använda den till PS4?

Tack på förhand!

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk
Medlem

Om du kan leva med en tum mindre och inte kan vänta till den är 999 kr, är detta ett givit köp för en del
http://cdon.se/hemelektronik/23inch-fujitsu-p23t-6-thor-editi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunior:

Om du kan leva med en tum mindre och inte kan vänta till den är 999 kr, är detta ett givit köp för en del
http://cdon.se/hemelektronik/23inch-fujitsu-p23t-6-thor-editi...

Missade dock, den ligger inte på 999 längre

Men vad är det man ska kolla på i en skärm till en spelkonsol?

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfeNn:

Missade dock, den ligger inte på 999 längre

Men vad är det man ska kolla på i en skärm till en spelkonsol?

Haha som sagt om du kan vänta så kör tillfälligt med gammal skärm eller tv tills det blir 999 kr

Nja dem flesta brukar säga låg responstid osv, har själv en Sony tv från 2011 och tror nog att responstiden duger oavsett PC/tv spel.

Viktigast är det som alltid är det som sticker ut direkt med nytt köp : Bättre bild. IPS skärmar slår LED enkelt så är inte bara storlek och upplösning som spelar stor roll, så en 1920x1080 skärm med IPS är solklart, sedan beroende på tillverkare, ingångar och funktion så är det bara att välja

Vill du slå på stort och grovt, LGs Oled 55 tum med 20 månaders räntefritt på Elgiganten, utöver mycket bättre bild så får du mycket storlek för pengarna.

Gå tex till en butik där du kan kika på skärmar in real life och se själv om du tycker att skärmar bättre än LCD/LED är värt dem extra pengarna.

Inväntar själv en CDON Thor för ett nybygge, sett en liknande Asus skärm så tänker aldrig gå tillbaka till en vanlig LCD skärm XD