Permalänk

Köpa ny TV, hjälp!

Det är så att jag nyligen beställt hem ett nytt PS4, och tänkte i samman med det passa på att köpa en ny TV då den jag har börjar bli alldeles för gammal.

Tanken är att jag ska sätta upp den på väggen i mitt rum som inte är så stort, därmed tänker jag mig att den ska ligga någonstans mellan 32 och 42" i storlek.

Det viktigaste är egentligen att få en så optimal spelupplevelse som möjligt för pengarna, men även kunna se på filmer osv när jag känner för det.

Vad jag har hört så verkar det som att det är viktigt att ha en bra rörelseskärpa, bra responstid och helst en 100 Hz Panel. Panasonic ska tydligen ha bäst rörelseskärpa(?) Jag har försökt leta mig fram på diverse sidor men tycker det är rena rama djungeln, så därför behöver jag er hjälp!

Jag har i första hand tänkt spela FIFA 15, vilket är det spel jag spelar mest. Men kan även komma att spela andra spel som t.ex. CoD, Battlefield och GTA om det har betydelse!

Prisklass: MAX 6000 kr
Storlek: 32-42"

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Jag har LED, LCD och plasma tv! tycker för egen del att spel ser o flyter bäst på plasman

Visa signatur

Vedeldad 486:dx. Jag klockar o jag klockar... allt laggar ändå.