brutal (sällsynt) hårdvara på blocket, INTE MIN ANNONS

Permalänk
Avstängd

brutal (sällsynt) hårdvara på blocket, INTE MIN ANNONS

http://www.blocket.se/helsingborg/Xeon_moderkort_med_CPU_er_o...

supermicro serverkort, med 2 XEON prollar samt 64Gig ECC minne !!!1!11!11!

OBS: tar upp det här, för att det är så OVANLIG hårdvara

svär på heder och samvete att det inte rör sig om min annons...

Visa signatur

Linux + AMD 1055T, Kingston 16GB ECC, Asus M5A88-M EVO, Sapphire 5850, Antec P180 mini, Cooler Master Silent Pro M600

Permalänk
Inaktiv

Det finns massvis med träffar på ebay. Jag kan ha det hemlevererat från massvis med länder imorgon, så ovanlig hårdvara vet jag inte om det är. Vad är diskussionsvärdet?

Permalänk
Medlem

uj, blir jag blir ju lite sugen när jag ser den där.

edit: Ebay nästa ^^

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon81912:

Det finns massvis med träffar på ebay. Jag kan ha det hemlevererat från massvis med länder imorgon, så ovanlig hårdvara vet jag inte om det är. Vad är diskussionsvärdet?

Lite säkrare att handla inom landet...
Diskussionsvärdet är vad ni skulle köra för projekt på en burk med så mycket minne?

voxelvärld? vädersimulering? filserver?

Visa signatur

Linux + AMD 1055T, Kingston 16GB ECC, Asus M5A88-M EVO, Sapphire 5850, Antec P180 mini, Cooler Master Silent Pro M600

Permalänk
Medlem
Skrivet av sae:

Lite säkrare att handla inom landet...
Diskussionsvärdet är vad ni skulle köra för projekt på en burk med så mycket minne?

voxelvärld? vädersimulering? filserver?

Man kan köra någon fil server med ZFS + ett gäng virtuella maskiner så tar det där också slut : )

Permalänk
Medlem

Cpu'na drar för mycket ström för att det skall vara riktigt intressant.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk

snabbt och kort åsikt ang detta: avsändaren på annonser är Xeon ("hmm, vill personen inte lägga upp annonsen som en vanlig person...") sen i själva annonsen så står det faktiskt inget personligt som avsändare eller hur man når personen osv. Bara massa länkar. För en annons med en vara på 3000 kr..så köp iallafall med någon säker betalning säger jag bara.

Visa signatur

Chassi: CM Elite 130 Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX HDD: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, ADATA SSD SX900-Series 128GB RAM: ADATA 16GB (2x8GB) DDR3 1600MHz Processor: Intel Core i5 4690K 3,5 GHz, 6MB Grafikkort: Gigabyte 3060 ti Eagle OC 8GB Processorkylare: Corsair H60(v.2) Nätaggregat: be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär OS: Win 10 home 64bit, 3D mark resultat med gtx1060 3DMark resultat 2020 års 3d mark resultat med 3060 ti 3D Mark resultat 2020

Permalänk
Medlem
Skrivet av sae:

Lite säkrare att handla inom landet...
Diskussionsvärdet är vad ni skulle köra för projekt på en burk med så mycket minne?

voxelvärld? vädersimulering? filserver?

Ingen aning sitter med socket 2011, skulle kunna uppgradera till 64GB.
Men gör inget som kräver sånna mängder så nöjer mig med 32GB.
Troligtvis kommer något förr eller senare... finns säkert 3D rendering eller video redigering som kräver mer än 32GB men inget jag sysslar med.