Permalänk
Medlem

Displayport till DVI?

Tja! Funderar på att uppgradera till GTX970 från nuvarande 670 och få en liten boost så 670't börjar bli förlegat. Mina 3 skärmar som är 1920x1080 har dock
endast DVI så därför funderar jag på om denna adapter kan funka?

https://www.fasttech.com/products/0/10002805/1209001-displayp...

Finns ju i sverige också men det är ju över dubbla priset! Så vad tror ni?

Permalänk
Medlem

Känns som en liten summa jämfört med ett GTX970, tror dock att kabeln du länkar till kommer att funka utmärkt.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

xfade:
Fast måste inte adaptern vara aktiv?

Han lär bara få bild på 2st samtidigt i 99% av fallen om han köper en adapter som INTE har ordet aktiv eller eyefinity i rubriken / beskrivningen. Åtminstone om det varit ett AMD grafikkort.

Permalänk
Medlem

Sitter med samma fråga, har precis fått hem mitt gtx970. Det är ett rent as att få det att fungera med nvidia surround, jämfört med eyefinity! I alla fall om man inte har 3 exakt likadana skärmar. Fick igång det till slut men efter ett tag slocknade ena skärmen helt.
Bytte runt skärmarna och det är inget fel annat än att min gamla aktiva DP-DVI adapter troligtvis har lagt av (annars är porten på kortet paj, men det tvivlar jag på).

Så frågan är om det räcker med en vanlig DP-DVI för nvidias kort , eller om man man måste ha en aktiv.
På AMD har det varit ett krav länge.

Permalänk
Medlem

Har beställt en ny aktiv adapter, bara för att vara säker, men bara för skojs skull så kopplade jag in en hdmi kabel på hdmi porten på kortet och direkt till den enda av mina skärmar som har hdmi...och det fungerade perfekt!! Inga problem än så länge i alla fall.