Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Jun 2012

Silverstone Tundra TD02 CPU Kylare

Hejsan min kylare har gått sönder och läckt vatten ner på grafikkortet och en SSD som inte är kopplad igenom Sata kabel utan direkt till pci port och diverse sladdar vattnet är ju inte ledande vad jag fick höra av en kompis men vad är det bästa jag kan torka bort det med? Just nu har jag torkat allt det värsta med papper. Står komplett för detta tro? https://www.komplett.se/silverstone-tundra-td02-cpu-kylare/79...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2010

häll i några kilo ris i datorn och låt det torka upp i några dygn. det viktigaste är att det får tid, jag hade väntat minst tre dygn efter att jag torkat allt nogrant

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av hakke87:

häll i några kilo ris i datorn och låt det torka upp i några dygn. det viktigaste är att det får tid, jag hade väntat minst tre dygn efter att jag torkat allt nogrant

Behövs inte lägga ris då det har runnit rakt igenom chassit på botten och på kablarna.. Som tur var kom det inte på nätagget utan det rann in i GPU.n istället som jag fick plocka isär å rengöra vilket jag avskyr ännu mer då det är den dyraste komponenten i datorn hoppas den funkar nu bara. Har ingen kylare att sätta på cpun å testa om jag får bild osv... så får vänta tills jag får en ny av komplett eller vafan nu kommer hända..