Shield Controller till PC – men endast med Geforce

Permalänk
Melding Plague

Shield Controller till PC – men endast med Geforce

Handkontrollen Shield Controller får nu stöd för PC/Windows, men det är inte utan begränsningar. På kravlistan står Geforce-grafikkort och mjukvaran Geforce Experience.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Haha, o där kom haken mina damer och herrar

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Entusiast

Jisses så lamt. Använder ju i och för sig min Xbox One kontroll istället så det spelar ingen roll direkt.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Jösses vad mycket begränsningar... Hur tänkte de där?
Kontentan: Totalt ointressant hårdvara.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

"endast med Geforce" Så typiskt Nvidia

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk

Fattade man ju när det gäller Nvidia "Lås Allt", Om man skulle fråga Nvidia under en intervju om hur de har sådan stor kundkrets så skulle de svara:"Vi låser in dom"

Visa signatur

CPU: AMD Atlhon x4 860k 4,2 Ghz Chassi: Jonsbo Cooltek C2
GPU: Sapphire Nitro RX460 4GB Kylare: Noctua NH-D14
MoBo: Gigabyte F2A88XM-D3HP
Internet: 7/1 mbit ¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av eppebansen:

"endast med Geforce" Så typiskt Nvidia

Ja, hade allting varit öppet för alla så hade det varit lite svårt att dra kunder till sig. Hade OSX funnits öppet för alla hade inte lika många köpt en iMac. Hade G-Sync funnits tillgängligt för folk med AMD kort så hade det varit -1 perk till att köpa Nvidia.

En kontroll är dock inte en lika stor perk. But it's something.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem

Nvidia tävlar med Apple om vem som har mest/störst begränsningar?

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MattEDattE:

Fattade man ju när det gäller Nvidia "Lås Allt", Om man skulle fråga Nvidia under en intervju om hur de har sådan stor kundkrets så skulle de svara:"Vi låser in dom"

Fast de låser inte in oss om vi inte köper kontrollen. finns inte heller någon anledning att köpa den framför Xbox kontrollen.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelithium:

Ja, hade allting varit öppet för alla så hade det varit lite svårt att dra kunder till sig. Hade OSX funnits öppet för alla hade inte lika många köpt en iMac. Hade G-Sync funnits tillgängligt för folk med AMD kort så hade det varit -1 perk till att köpa Nvidia.

En kontroll är dock inte en lika stor perk. But it's something.

jag kallar det skjuta sig själv i foten för företaget själv begränsar sin marknad

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Finns ingen anledning att köpa något annat än Xbox kontrollen ändå.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Suck... Jag föredrar Nvidias grafikkort bla pga personlig erfarenhet och energieffektivitet, men AMD har så mycket bättre policy när det gäller allt från prissättning, till hur de väljer att implementera teknik de utvecklar. Tur att jag nöjer mig ett tag till med mitt 680 så jag slipper ångesten att välja mellan att stödja rätt företag, eller köpa grafikkortet jag helst vill ha...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelithium:

Ja, hade allting varit öppet för alla så hade det varit lite svårt att dra kunder till sig. Hade OSX funnits öppet för alla hade inte lika många köpt en iMac. Hade G-Sync funnits tillgängligt för folk med AMD kort så hade det varit -1 perk till att köpa Nvidia.

En kontroll är dock inte en lika stor perk. But it's something.

Exakt Business 101.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hmmm.. Undrar om det funkar om man först kör med ett Geforcekort och installerar drivrutinerna för att sedan byta till ett Radeonkort?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Skrivet av Xelithium:

Ja, hade allting varit öppet för alla så hade det varit lite svårt att dra kunder till sig. Hade OSX funnits öppet för alla hade inte lika många köpt en iMac. Hade G-Sync funnits tillgängligt för folk med AMD kort så hade det varit -1 perk till att köpa Nvidia.

En kontroll är dock inte en lika stor perk. But it's something.

Det är dock bara en spel kontroll och man baserar inte sitt grafikkorts köp på något sånt

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av celoz:

Finns ingen anledning att köpa något annat än Xbox kontrollen ändå.

Tycker personligen att xbox one-kontrollen inte är så skön. Gillar PS4-kontrollen bättre, och den funkar också till PC. Man kan ju alltid använda x360ce om man behöver DirectInput.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Jösses. Övervägde ett Geforce som mitt nästa grafikkort, men med såna här löjliga fasoner blir det ytterligare ett ATI.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelithium:

Ja, hade allting varit öppet för alla så hade det varit lite svårt att dra kunder till sig. Hade OSX funnits öppet för alla hade inte lika många köpt en iMac. Hade G-Sync funnits tillgängligt för folk med AMD kort så hade det varit -1 perk till att köpa Nvidia.

En kontroll är dock inte en lika stor perk. But it's something.

Säkert? det fungerar ju skitbra för AMD/som trycker på vesa
Sen använder nvidia allting som är öppet som AMD har drivit fram, displayport, freesync, med mera.

Jäkla vidrigt företag som förstör för konsumenterna i slutändan, inte konstigt att det är så mycket problem med grafikdrivrutiner amd/nvidia. Nvidia har ju sitt program som stänger ner all källkod och låter inte heller speltillverkaren dela med sig till andra "kan det var det som kallas geforce experience?" Skitsamma

Varning, detta företag borde svartlistas

Permalänk
Medlem

Geez nVidia är verkligen vidriga ångrar starkt att jag köpte ett nVidiakort

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

Suck... Jag föredrar Nvidias grafikkort bla pga personlig erfarenhet och energieffektivitet, men AMD har så mycket bättre policy när det gäller allt från prissättning, till hur de väljer att implementera teknik de utvecklar. Tur att jag nöjer mig ett tag till med mitt 680 så jag slipper ångesten att välja mellan att stödja rätt företag, eller köpa grafikkortet jag helst vill ha...

Håller med. Fast just nu har Nvidia både prestandatronen(980) och prisvärdhetstronen(970). Utöver den sanslöst bra energieffektiviteten då.
Hoppas AMD kontrar med något bra . Tror dock de får svårt med strömförbrukningen, tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem

Är jag ensam om att inte installera allt skräp/bloat man får med i Nvidias drivrutinspaket?

Jag skulle aldrig köpa en HID som kräver en programvarusvit för att fungera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakeCoke:

Håller med. Fast just nu har Nvidia både prestandatronen(980) och prisvärdhetstronen(970). Utöver den sanslöst bra energieffektiviteten då.
Hoppas AMD kontrar med något bra . Tror dock de får svårt med strömförbrukningen, tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

AMD R9295X2 har prestanda tronen inkluderar vattenkylning och är cirka 50% billigare än Nivida's motsvarighet vilket borde inkludera prisvärdighets tronen.
Enligt swec så innan 295X2 så hade 290x prestandakronen per kr

Permalänk
Avstängd

Den största begränsningen måste väl ändå vara att en kontroll som säljs 2014 för 579kr inte är trådlös.

Förövrigt så tror jag fortfarande att de planerar att bundla den här med sina grafikkort. Prissättningen verkar vara satt för att kunna skriva: du får med kontrollen värde 579kr!.

Permalänk
Hedersmedlem

En Xbox 360-kontroll med inkluderad trådlös mottagare kostar 350:-, denna Nvidia-kontroll ger samma funktionalitet (använder sig av Xinput) men kostar 580:-, måste köras med sladd, samt har märkesspecifika hårdvarukrav på datorns komponenter?

Finns ingen anledning att köpa en om man inte även äger en Shield tablet. :/

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Ser ingen som helst anledning att köpa denna framför en Xbox eller PS3/4-kontroll... De får nog börja bundla den med sina grafikkort.
Antar att det är ett halvt plus till de som skaffar en Shield, dock.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem

Allt utom oförväntat, tycker Nvidia börjar låta som Apple de senaste åren. Låser allt och stämmer allt, enda som är kvar är att det börjar benämna sina produkter med en bokstav i början av namnet.

Jag förstår att de låser sig till en viss punkt, men tycker det här börjar bli lite löjligt.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk

Tyckte den var meningslös från början, men nu jäklar sjönk den lägre..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU:Intel i9 9900k RAM:16gb Corsair 3200mhz GPU: Msi RTX 2070 Armor MB: MSI z390-A PRO SSD: Adata sp900 256gb HDD: WD red 3tb(lagring), Toshiba 2tb(mer lagring) Chassi: Fractal design define R2 XL PSU: Corsair RM650 CPU Kylning: Noctua NH-D15

Permalänk
Medlem

Finns många billigare och mindre nedlåsta alternativ. Har kört med x360 handkontroll länge nu, men även PS3 med hjälp av tredjepartsmjukvara.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

AMD R9295X2 har prestanda tronen inkluderar vattenkylning och är cirka 50% billigare än Nivida's motsvarighet vilket borde inkludera prisvärdighets tronen.
Enligt swec så innan 295X2 så hade 290x prestandakronen per kr

Jag räknar inte dubbelkort, men det kan du göra om du vill.
Fast 970 är billigare än 290x, presterar likadant och drar mycket mindre ström. Hur kan då 290x vara mer prisvärt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem

Billigare och bättre...