Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2014

Behöver hjälp då jag letar ny TV

Hej!

Jag har tidigare haft en Panasonic TX-32C2EA som funkat jätte bra för mig då jag bara kollat på TV och spelat ps3/Ps4.
Nu är de så att den paja idag och jag har hört att de är billigare att köpa en ny än att försöka fixa skärmen då den har spricka.

Jag skulle behöva tips på en TV som kommer för de mesta användas för att spela ps4 på inge annat typ, och ska vara 32 tum.
http://www.siba.se/product/16202768/andersson-l32310fhd-32-le...
fick ja länkad men då jag har browsat lite har många av er sweclockers sagt att andersson är ett skit märke?
Är de verkligen så kass med tanke på mina krav på vad jag ska göra med TVn?

Jag har inge koll alls på TV apparater så skulle uppskatta er hjälp!

Jag letar något runt 3k max då jag inte kan lägga ut så mycket
MVH

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Nov 2009

Vad du letar efter är en TV med så hög upplösning som möjligt, låg responstid, snabbast uppdaterings frekvens, och behandling a bilden för minst pengar.

Detta går ofta inte hand i hand, ibland är det dyrt att få en riktigt bra bild.

Men om du ska lägga 5000 på ett PS4 så kan man tycka att du borde lägga därefter på TV också?

I vilketfall, skall du njuta utav upplevelsen ifrån ett PS4 så skall du ha Full HD ( 1920 x 1080 ), utöver det skulle jag satsa på minst en tv som klarar av att behandla bilden i 100-200 Hz. Notera också att många TV apparater idag lider av "Ghosting" och "bleeding" när dem är LED, det är viktigt att man verkligen åker till en butik och ser TV:n in-action så att bilden inte är suddig, hackig, eller att det blöder ljus.

Mycket handlar om vad som passar just dig, och det smidigaste sättet är att åka till en butik, titta på olika TV apparater i den prisklass du tänkt dig, och sedan jämföra de olika specifikationerna som de har,

Tvn som du länkade HÄR har 50 hz i uppdaterings frekvens, 8 Ms i respons tid, Edge LED ( som är känt för bleeding ), och Andersson är ett lågpris märke ( i mina ögon, kina skit med ett andersson klistermärke på )

~Rikiru

- Chassi: PANTECH EVOLV MATX, CPU: INTEL I7 5930K RAM: 32 GB DDR4 2400 mhz, MB: GIGABYTE GA-X99M , GPU: Nvidia Gigabyte OC 1080 TI Nätagg: Corsair RM850, CPU Kylare: Cooler Master Nepton 280L /w Push , HDD: 2 x 2 TB 7200 RPM, 512 Gb SSD OS:Win10 Pro 64-Bit.