Förslag på nytt underforum.

Permalänk
Medlem

Förslag på nytt underforum.

"Casting" är ju ingenting jag håller på med eller ens begriper mig på (en 12 åring i pyjamas som spelar minecraft ? wt* !).
Men helt klart är det oerhört populärt att pyssla med.
Och gissingsvis så är det ett "fenomen" som inte kommer att försvinna i första taget, snarare växa rejält ett tag framöver.
Just nu så hamnar dessa frågor lite i "limbo" beroende på vad TS har problem med.
Så SWC borde helt klart ha en egen forumdel för det !

Forumdelen borde inkludera all sorts utsändning/inspelning såklart.
Och kanske t.o.m inkludera eventuella livesändningar som pågår som t.ex någon medlem vill tipsa om.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Hej,

Rent generellt brukar vi öppna nya forumdelar när vi märker att det finns ett underlag för det, dvs. när vi upptäcker att det vore bra att samla och kategorisera trådar om ett visst ämne. Just nu ser vi ingen större mängd casting-trådar och därför skulle en egen forumdel kännas tom och ödslig, vilket inte är särskilt givande för någon.

Det finns redan ett antal forumdelar där sådana trådar skulle platsa, lite beroende på vad de handlar om. Exempelvis "foto och video", "övrigt om datorspel" och "moln och internettjänster".

Hälsningar,
Andreas

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Svensktiger:

"Casting" är ju ingenting jag håller på med eller ens begriper mig på (en 12 åring i pyjamas som spelar minecraft ? wt* !).
Men helt klart är det oerhört populärt att pyssla med.
Och gissingsvis så är det ett "fenomen" som inte kommer att försvinna i första taget, snarare växa rejält ett tag framöver.
Just nu så hamnar dessa frågor lite i "limbo" beroende på vad TS har problem med.
Så SWC borde helt klart ha en egen forumdel för det !

Forumdelen borde inkludera all sorts utsändning/inspelning såklart.
Och kanske t.o.m inkludera eventuella livesändningar som pågår som t.ex någon medlem vill tipsa om.

Vill tillägga att jag har ett extra gott öga till detta och själv läser trådar om casting/streaming. Om det blir tillräckligt underlag så tar vi upp det till granskning.

Har du fler förbättringar angående ämnet som sådant eller trådar du tycker borde lyftas fram så skicka gärna in ett meddelande, vi tittar gärna på bra guider eller liknande som berikar forumet och hjälper många.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Drar upp det här igen.
Mer än nånsin så förtjänar alla casters en egen forumdel där dom kan dela med sig av sina erfarenheter.
Många bra trådar försvinner nu i bruset i diverse underforum, oftast under spelet det handlar om trotts att frågorna har mer med just casting att göra.

Casting är ju oerhört stort idag och SWC brukar ju vara väldigt lyhörda för kommande trender.
T.ex. så skapas ofta underforum för inte ens lanserade spel.
Ett samlingsställe behövs helt klart !

Permalänk
Relik 📜

Tack för förslaget (igen)!

Vi ska se över forumsektionera efter semestern och fundera över vad som behöver ändras. Det finns, förutom aktivitet, i många fall även andra parametrar att ta med i beräkningen - vi vill ju till exempel inte ha en forumdel som bara blir ren reklamsektion för Youtube-kanaler.

Mvh

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S