Permalänk
Medlem

Köpråd G-sync monitor

Tjo!

Jag har nu läst ett dussin reviews kring 24" g-sync skärmar men kan fortfarande inte bestämma mig och skulle därav tacksamt uppskatta lite hjälp.
Spelar mest om kvällarna i ett ganska taskigt upplyst rum, varav skärmen oftast är något nersatt i brightness - sitter idag med LG W2363V och är troligen inte särskilt insatt i vad skillnaden på en bra IPS panel och denna TN panel egentligen innebär - varav jag troligen heller inte kräsen med detta på nedan skärmar.
Spelar även en hel del konsol över skärmen, både HDMI samt component och använder då ljud ut på skärmen, är medveten om att component är i princip dött och kommer få leta efter någon dvi / ljud split om jag ska kunna fortsatta med detta (ej hög prio) dock ser jag gärna HDMI-portar utöver displayporten.

Modeller jag hittat i svenska-nätbutiker:
Asus VG248QE (ingen HDMI enligt Inet)
AOC g2460Pg (verkar ha väldigt hög brightness och jobb på ögonen i mörker?)
BENQ XL2420G (efter dagens review av BENQ XL2420Z blir jag lite skrämd, är inte detta samma model med g-sync chipset?)

Min budget ligger på max 5k och jag känner att 27" skulle bli något för stort för mig, varav jag gärna håller mig till 24"
Som sagt, hade uppskattat era åsikter starkt - gärna även ni själva testat någon/några av skärmarna.