Grafikkort får ingen bild

Permalänk

Grafikkort får ingen bild

Skulle byta processor och efter jag bytt så fick jag ingen bild. Jag testade med den gamla processorn men ingen bild. Testade grafikkortet i en annan dator och då fungerade det. Har öven testat ett annat grafikkort till min dator och då blev det bild. Jag har ett inbyggt grafikkort vet inte om det kan vara med det att göra. Har för övrigt tagit bort battariet till moderkortet och installerat om windows. Är tacksam för all hjälp jag kan få.

Permalänk
Medlem

Du får no ge oss lite mer specifikationer på din dator så kanske vi kan hjälpa dig.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk

När jag satte i processorn så börjar fläkten dra på extra mycket. Processorn är AMD Athlon 64 X2 6400+. Grafikkortet heter Geforce 630GT PCI Express och moderkortet Acer F690GVM. Jag är inte så bra på datorer men grafikkort och processor har jag bytt innan utan problem. Fläkten på grafikkortet går iallafall. Tack för svar så snabbt.

Permalänk
Medlem

Vad jag kan hitta så skall ju processorn vara kompatibel med moderkortet, men eftersom du ej får bild med den gamla processorn heller kan man kanske misstänka att det är något fel på antingen moderkortet eller grafikkortet.
Jag googlade lite på moderkort och din processor men kom inte riktigt fram till om de har integrerat grafikkort i processorn så du kan testa den i felsökningssyfte.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk

Testade grafikkortet på brorsans dator nu och det fungerade inte där. Så jag antar att det är fel på grafikkortet. Fick låna ett grafikkort av brorsan och det fungerar bra med det. Så det blir att slänga det och köpa nytt. Men tack för hjälpen iallafall