Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2014

USB till VGA/DVI

Tjena! är det någon som har eller har provat en USB 2.0/3.0 till VGA/DVI adapter ? vet inte riktigt hur dom funkar så någon med erfarenhet kan berätta vad den tycker och tänker
Om jag har mina andra skärm inkopplad på grafikkortet laggar primär skärmen när jag spelar, vill ha den för att kolla stream på när jag spelar.

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Usbanslutna grafikkort fungerar bra för stillastående bilder för de lider av begränsningen i usbbussen, de funkar bra för text och infotavlor och liknande men att köra video på det sättet blir inte bra, dessutom så är de ungefär lika dyra som att köpa ett riktigt internt grafikkort så det är vettigare att du skaffar ett grafikkort till eller kanske du har ett integrerat du inte använder som du kan aktivera.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2006

Som mrqaffe redan säger kommer det inte bli bra, eller inte fungera alls för ändamålet.

Skaffa ett till grafikkort bara, tex ett billigt passivt kylt, ca 400-700:- av samma GPU tillverkare som du redan har.

Cooler Master ATCS840, corsair AX750, Asus Sabertooth X58, i7 950, Highend vattenkylning, 12Gb Corsair, GTX275, Raptor 150, Spinpoint F1 1Tb x3, WD 640black, Windows 7 x64, Asus Xonar Essence STX. Skärm Dell U2711.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2014

Ok tack för svar!

Skickades från m.sweclockers.com