fråga om gammal minne till nytt moderkort

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2014

fråga om gammal minne till nytt moderkort

har dett minne i datorn och jag undra om det passar med dom nya moderkorten till exempel MSI Z97M GAMING
Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 16GB CL9, Kit w/4x 4GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, 1.5V, Vengeance Heatspreader, 240 pin

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svartå
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av ingo0919:

har dett minne i datorn och jag undra om det passar med dom nya moderkorten till exempel MSI Z97M GAMING
Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 16GB CL9, Kit w/4x 4GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, 1.5V, Vengeance Heatspreader, 240 pin

Kör så det ryker.

Charles Bukowski, poet och författare

"Hur i helvete ska en människa kunna njuta av att väckas 6.30 på morgonen av en alarmklocka, hoppa upp ur sängen, klä på sig, tvinga i sig mat, borsta tänder och hår, och kämpa sig genom trafiken för att ta sig till en plats där man i all väsentlighet tjänar massor av pengar åt någon annan och samtidigt förväntas vara tacksam över möjligheten?"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av ingo0919:

Det enda du i princip behöver titta på är vilken minnesstandard det är, i ditt fall DDR3, så ja det kommer fungera.
Vet dock inte hur det är på dom nya moderkorten, men jag misstänker att du måste aktivera XMP även på dessa för att dom skall köra i 1600MHz.