Asus z97-A i5 4690K minne och professorfläkt?

Permalänk
Medlem

Asus z97-A i5 4690K minne och professorfläkt?

Ska inskaffa asus z97 i5 4690K - men mindre osäker på processor och minne

Mitt första val

Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

http://www.inet.se/produkt/5315229/corsair-8gb-2x4gb-cl9-1600...

SilverStone Argon AR01

http://www.inet.se/produkt/6909306/silverstone-argon-ar01

Angående Silverstone läste jag detta i kommentatorsfältet

Citat:

Nackdelar: Kör man denna i 2200 RPM så kan den göra lite oväsen. Annars är den sjukt bra! Mycket nöjd med mitt köp!!! Rekommenderas!!!!!
Nu:

I vilka situationer kan man tänkas köra 2200 RPM? Annan fläkt undvika detta?

Permalänk
Medlem

Du har träffat rätt på minnena skulle jag säga. Det är vettigt att välja lågprofil direkt i min mening, det är många som lägger upp annonser om att byta sina högprofil-minnen till lågprofil.

Angående cpu-kylaren så är det egentligen bara att köra. Tänk dock på att den är ~160mm hög! Så kolla så att du har tillräckligt med plats i chassit du tänkt använda.

Angående fläkthastigheten så får du helt enkelt justera fläktkurvan i bios alternativt något fläktprogram, Asus har ett ganska användarvänligt bios.

Permalänk
Medlem
Skrivet av willeykk:

Du har träffat rätt på minnena skulle jag säga. Det är vettigt att välja lågprofil direkt i min mening, det är många som lägger upp annonser om att byta sina högprofil-minnen till lågprofil.

Angående cpu-kylaren så är det egentligen bara att köra. Tänk dock på att den är ~160mm hög! Så kolla så att du har tillräckligt med plats i chassit du tänkt använda.

Angående fläkthastigheten så får du helt enkelt justera fläktkurvan i bios alternativt något fläktprogram, Asus har ett ganska användarvänligt bios.

Angående komponenterna körde jag nästan rakt av Sweclockers sommardator

Köper troligtvis från inet då får man väl bekräftat från de hur kombination med chassi fungerar då, tack för den upplysningen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Angående komponenterna körde jag nästan rakt av Sweclockers sommardator

Köper troligtvis från inet då får man väl bekräftat från de hur kombination med chassi fungerar då, tack för den upplysningen

Om du har chassit ifrån sommardatorn (Arc Midi R2) så ska det få plats, är speccat;

Max höjd CPU-kylare 180 mm.

Och CPU kylaren är speccad;
Höjd över moderkort 159 mm.

Permalänk
Medlem

Visste inte att det satt små gubbar i datorn =P (fast det kanske faktiskt heter professorfläkt?).

Visa signatur

:)