65'' 4k LG TV till datorn helt efter?

Permalänk

65'' 4k LG TV till datorn helt efter?

Tjenare har en LG TV 65'' 120hz 4k upplösning och när jag kopplar in datorn med HDMI så är musen och tangentbordet helt efter vad jag gör, rör jag musen rör den sig på skärmen ca en halv sekund efter jag har rört den på datorn. någon som kan hjälpa mig eller vet felet tack för snabba svar! (datorn står bara på 60hz och det går inte att ända)

-Mvh

Permalänk
Medlem

Det är tyvärr latency som är problemet, inte uppgraderingsfrekvens. Bör väl vara 5 ms eller under för att få bra prestanda.

Men nästa att köp en bra kabel istället, din hdmi kabel kanske är gammal.

Permalänk
Medlem

En tvs hertz och en datorskärms hertz är väl inte alls samma sak ad jag förstått..

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Inaktiv

Stäng av alla "bildförbättrare", aktivera "game mode" eller liknande. Då brukar fördröjningen försvinna.

Permalänk
Avstängd

vilken tv är det?

Permalänk
Bildexpert 📺

Hz-siffrorna på en TV syftar på den interna bildbehandlingen och interpoleringen av bildrutor. Det ska främst ses som siffror för reklam och klistermärken än som en teknisk finess. Fördröjningen (latensen) du upplever beror vanligt på denna interpolering och bieffekterna av interpolering brukas också märkas som udda effekter på grafiken när du flyttar fönster, rullar med musen och liknande. Namnet på interpoleringen är "TruMotion" och stänger du av den ska det bli bättre.

Hos LG:s TV-apparater brukar det också överlag bli betydligt bättre ihop med datorn ifall du döper om HDMI-ingången till "PC". Då bör latensen sjunka till 60 - 80 ms i alla fall. Fortfarande lite för hög latens för tajt och krävande spelande, men det blir åtminstone användbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Hos LG:s TV-apparater brukar det också överlag bli betydligt bättre ihop med datorn ifall du döper om HDMI-ingången till "PC". Då bör latensen sjunka till 60 - 80 ms i alla fall. Fortfarande lite för hög latens för tajt och krävande spelande, men det blir åtminstone användbart.

Jag skulle sätta en slant på att det är detta som är lösningen, det var det som löste det hela för mig med min LG TV