Permalänk
Medlem

MSI Z77-GD55, dött

Hej jag har ett MSI-kort som bara dog på mig.
Kan jag på något sätt kontakta MSI i Sverige för att kunna få utbytt/reperation/garanti?

Eller är det via butik man fixar det?

Jag har serialnumber!

Mvh Martin

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av ch1llone:

Hej jag har ett MSI-kort som bara dog på mig.
Kan jag på något sätt kontakta MSI i Sverige för att kunna få utbytt/reperation/garanti?

Eller är det via butik man fixar det?

Jag har serialnumber!

Mvh Martin

Ta det alltid primärt med återförsäljaren. Annars är det bara att du kollar på MSIs hemsida efter kontakteruppgifter. Detta är inte google

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Har du garanti kvar på kortet? Sedan undrar jag om du har mailat MSI och ställt den frågan direkt till dem?

http://eu.msi.com/support

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Entusiast

Är du säker på att det är dött då? Tänkte bara ifall du inte provat att resetta CMOS vilket kan återuppliva moderkort ibland

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

tja igen jag har mejlat msi nu, får se vad som händer. jo clearat cmos många ggr ;p

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Föredetting

Du går till din återförsäljare för att få det utbytt.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.