Gigabyte G1 970 exakta mått

Permalänk
Medlem

Gigabyte G1 970 exakta mått

Har ett Silverstone FT02 som har plats för ett kort "upp till 12.2 tum" långt och enligt denna är G1 kortet 12.28"... Men min magkänsla tvilar på att de måtten är exakta och innan jag beställer 2 av dessa undrar jag om någon som har kortet kan mäta exakt hur långt det är. Även hur högt/brett kortet är, alltså i profil hur tjock den är

Permalänk
Medlem

Bredd 4.3 cm
Djup 31.2 cm
Höjd 12.9 cm

Permalänk
Medlem
Skrivet av zoqi:

Bredd 4.3 cm
Djup 31.2 cm
Höjd 12.9 cm

Tack, under tiden hittade jag denna där han mätt och fått 11.75"(29.8cm)
Om dina mått stämmer får kortet inte plats om hans stämmer får det plats.

Hur noga var din mätning?

Permalänk
Medlem

Kan plocka ur den ur burken senare idag och dubbelkolla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunnland:

Tack, under tiden hittade jag denna där han mätt och fått 11.75"(29.8cm)
Om dina mått stämmer får kortet inte plats om hans stämmer får det plats.

Hur noga var din mätning?

Jag tror skillnaden beror på om man mäter fliken som man skruvar fast kortet med eller inte. Han på forumet mätte inte den fliken.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Jag tror skillnaden beror på om man mäter fliken som man skruvar fast kortet med eller inte. Han på forumet mätte inte den fliken.

Helt korrekt Fick samma som på det andra forumet när jag inte mätte med fliken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Jag tror skillnaden beror på om man mäter fliken som man skruvar fast kortet med eller inte. Han på forumet mätte inte den fliken.

Skrivet av zoqi:

Helt korrekt Fick samma som på det andra forumet när jag inte mätte med fliken.

Tusen tack!