Skillnad på gtx 780 ti och gtx 780ti?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

Skillnad på gtx 780 ti och gtx 780ti?

Tja!
Lite dum fråga men är det någon skillnad på dom här korten http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=2360786,2384160 eller är det bara att Ghz edition är överklockat? Och skulle dom funkar bra ihop om ja överklockar den vanliga till Ghz'as clock?.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Dec 2013
Skrivet av Azelon:

Tja!
Lite dum fråga men är det någon skillnad på dom här korten http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=2360786,2384160 eller är det bara att Ghz edition är överklockat? Och skulle dom funkar bra ihop om ja överklockar den vanliga till Ghz'as clock?.

Ja, skillnaden är att GHz är fabriksöverklockat.
Nej, det finns ingen garanti att den vanliga klockar lika mycket.

///M4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2009

Har för mig att GHz Edition är ur högre bin.

Skickades från m.sweclockers.com

Stationär: Phanteks Enthoo Primo | Corsair HX750i | EVGA Z170 FTW | i7 6700K Delid 4,8GHz | EVGA GTX 1080 2126MHz | Custom Loop | Corsair Dominator Platinum 16GB 3000MHz | Creative Sound Blaster Zx
Kringutrustning: ASUS MG279Q/AOC q2770Pqu | Logitech G600 | Corsair Vengeance K70 | Philips Fidelio X2 | Apple MBPr 13"

Trädvy Permalänk
Forumledare
Registrerad
Jan 2005

*Bump raderad*

Observera att vi, av rättviseskäl, inte tillåter bumpning. Denna gången har jag inte låst tråden, men kom i fortsättningen ihåg att regeln finns.

Citat:

§ 4 Bumpning
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Synpunkter gällande modereringen? Då kan du kontakta mig, moderatorerna, Sweclockers
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011

Vänta....kallar dem det GHz edition även när kortet redan låg över 1GHz? Känns lagom genomtänkt

Menja, kortet har bara en fabriksöverklockning, du kan klocka upp ett vanligt till samma hastighet, men om kortet är stabilt vid den hastigheten kan man inte garantera

| Mobo: Z170 Pro Gaming | CPU: i5-6600K @ 4.2GHz med Antec Kühler H2O 920 | RAM: 16GB @ 3000MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Core 2500 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |