Permalänk
Medlem
Skrivet av mats_epost:

Ja, det är nog lätt som kund nu för tiden att lägga all skuld på sin Internet leverantör men i väldigt många fall är det kommunikationsoperatören/stadsnätets fel. Stadsnätet brukar dock inte gilla att man ringer direkt till dem (i vissa fall nästan omöjligt), dvs man ska ha kontakt med sin Internet leverantör. Fy fan att jobba med support hos Internet leverantörer, kan inte vara kul, det är ju så otroligt många tänkbara felkällor. Kul att ge support till folk som inte kan ett skit om datorer. Sedan får man nog ofta hur mycket skit som helst från kunden trots att felet ligger hos någon annan eller bristande kompetens hos kunden själv.

Problemet som jag ser det är det inte är jag som har tecknat avtal med kommunikationsoperatör/stadsnät.
Mitt avtal är med Bahnhof, det är därför upp till dem att se till att deras underleverantör inte låter folk vänta i 2-3 veckor på service. Därför köper jag inte riktigt att felet "skulle ligga hos någon annan". Jag håller helt med om att jobba på kundtjänst/support måste vara förfärligt, därför är jag alltid trevlig när jag ringer.

Bristande kompetens däremot... Se en av mina tidigare poster i tråden. Jag är aldrig säker på att det inte är mitt fel tills någon har kommit och tittat på det

Visa signatur

Hjälp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av njb:

Problemet som jag ser det är det inte är jag som har tecknat avtal med kommunikationsoperatör/stadsnät.
Mitt avtal är med Bahnhof, det är därför upp till dem att se till att deras underleverantör inte låter folk vänta i 2-3 veckor på service. Därför köper jag inte riktigt att felet "skulle ligga hos någon annan". Jag håller helt med om att jobba på kundtjänst/support måste vara förfärligt, därför är jag alltid trevlig när jag ringer.

Bristande kompetens däremot... Se en av mina tidigare poster i tråden. Jag är aldrig säker på att det inte är mitt fel tills någon har kommit och tittat på det

När du skriver ett avtal med Bahnhof så framgår det vilken SLA du kan förvänta dig. Vad står det i ditt avtal?

EDIT

Googlade lite och hittade Allmänna Villkor för Bahnhof

.
FEL OCH AVBROTT I TJÄNST
8.1.
Uppstår fel eller avbrott i Tjänst skall felanmälan göras via e-post,
Mina Sidor eller på telefon till Bahnhofs kundservice. Bahnhof skall
åtgärda felet eller avbrottet inom skälig tid från Kundens felanmälan.
Bahnhof är inte ansvarig för eller skyldig att åtgärda fel eller avbrott
som beror på omständighet som ligger utanför Bahnhofs kontroll, som
t.ex. fe l eller avbrott i mobila nät, stadsnät, fastighetsnät, telenät, IP- eller accessnät.

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrusE:

När du skriver ett avtal med Bahnhof så framgår det vilken SLA du kan förvänta dig. Vad står det i ditt avtal?

EDIT

Googlade lite och hittade Allmänna Villkor för Bahnhof

.
FEL OCH AVBROTT I TJÄNST
8.1.
Uppstår fel eller avbrott i Tjänst skall felanmälan göras via e-post,
Mina Sidor eller på telefon till Bahnhofs kundservice. Bahnhof skall
åtgärda felet eller avbrottet inom skälig tid från Kundens felanmälan.
Bahnhof är inte ansvarig för eller skyldig att åtgärda fel eller avbrott
som beror på omständighet som ligger utanför Bahnhofs kontroll, som
t.ex. fe l eller avbrott i mobila nät, stadsnät, fastighetsnät, telenät, IP- eller accessnät.

Kan upplysa dig om att skälig tid inte är 2 veckor, det tyckte inte ens Bahnhof
Därav ersättning.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Kan upplysa dig om att skälig tid inte är 2 veckor, det tyckte inte ens Bahnhof
Därav ersättning.

Bahnhof är inte ansvarig för eller skyldig att åtgärda fel eller avbrott
som beror på omständighet som ligger utanför Bahnhofs kontroll, som
t.ex. fe l eller avbrott i mobila nät, stadsnät, fastighetsnät, telenät, IP- eller accessnät.

De Bahnhof gjorde var att strunta i sitt eget avtal och hjälpa dig som kund fast de inte behöver.
De skriver tydligt vart deras ansvar slutar.

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrusE:

Bahnhof är inte ansvarig för eller skyldig att åtgärda fel eller avbrott
som beror på omständighet som ligger utanför Bahnhofs kontroll, som
t.ex. fe l eller avbrott i mobila nät, stadsnät, fastighetsnät, telenät, IP- eller accessnät.

De Bahnhof gjorde var att strunta i sitt eget avtal och hjälpa dig som kund fast de inte behöver.
De skriver tydligt vart deras ansvar slutar.

De har precis gjort det som står i avtalet. De har inte åtgärdat problemet det var en 3:e part som kom och fixade problemet, de var bara en mellanhand.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

De har precis gjort det som står i avtalet. De har inte åtgärdat problemet det var en 3:e part som kom och fixade problemet, de var bara en mellanhand.

När man läser deras villkor i sin helhet så tolkar jag det som om de friskriver sig när det kommer till ersättning som beror på tredjepart.

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrusE:

När man läser deras villkor i sin helhet så tolkar jag det som om de friskriver sig när det kommer till ersättning som beror på tredjepart.

Vad som händer är att kunden får ersättningen i någon form och att stadsnätet eller kommunikationsoperatörem som har ansvaret får då betala för det. Jag vet inte exakt hur det ekonomiska fungerar men jag skulle tro att stadsnäten eller de öppna näten som äger kund infrastrukturen och sköter felsökning och åtgärder antagligen tar större delen av det kunder betalar varje månad eller så tar de a fast avgift per kund varje månad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrusE:

När man läser deras villkor i sin helhet så tolkar jag det som om de friskriver sig när det kommer till ersättning som beror på tredjepart.

Ser så ut. Vet inte om de fakturerar tredje parten för lång tidsåtgärd.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Uppdatering: Skrev och klagade på deras Facebook-sida i fredags. Blev kontaktad av en person på Bahnhof som kikade närmare på det. Nu kommer det en tekniker imorgon och ska kika på grejerna. Det är treveckorsjubileum sedan jag ringde första gången.

Visa signatur

Hjälp.