Vilken router har bäst föräldrakontroll ?

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Vilken router har bäst föräldrakontroll ?

Eftersom det finns få tester på föräldrakontrollens inställningar så undrar jag om det är någon som jämfört olika modeller och hur "fint" man kan ställa in dem ?
Vilken router ger mest möjligheter att styra det noggrannast ?

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2014

Asus RT-Serien tycker jag kort och gott ger bra kontroll.

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av whimsy191:

Asus RT-Serien tycker jag kort och gott ger bra kontroll.

Hur skiljer sig de olika firmwareversionera åt när det gäller föräldrakontroll ?

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2014
Skrivet av mrqaffe:

Hur skiljer sig de olika firmwareversionera åt när det gäller föräldrakontroll ?

Tyvärr är det inget jag kan uttala mig om just nu då jag ej testat flera olika , just nu har jag den näst nyaste FW på min router och i den så var övervakning av trafik samt blockering av hemsidor väldigt enkelt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2014

Här är en snabb liten "printscreen" jag tog om det är till någon hjälp.

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Är det någon som vet nått om vilken router som har bäst kontrollmöjlighet via en app, likt wrt gate eller Linksys smart wifi systemet ?