Nytt grafikkort å processor till streaming och youtube! tips :)

Permalänk
Medlem

Nytt grafikkort å processor till streaming och youtube! tips :)

sapphire radeon 6850 1gb är grafikkortet jag sitter på nu och amd phenom ii x6 1055t, känns lite gammalt så där nu. Jag har suttit och läst på forum osv vilket grafikkort och processor jag ska köpa. Dock så skulle det varit riktigt bra om man visste själv hur man vet att ett grafikkort är bättre än dessa. Så man kan jämföra själv! min budget ligger runt 2500-3500 kr, men om de finns något dyrare som är sjukt mycket bättre så kan ni gärna säga vilka och varför. Tänker streama mest wow, lol kanske bf4 och lägga upp klipp på youtube men de viktigaste är att jag ska kunna köra wow på ultra och streama samtidigt!

Permalänk
Medlem

Kanske ett GTX 970? Har själv ingen erfarenhet av streaming men nya nVidia kort kan använda Shadowplay som jag uppfattat ska fungera rätt bra. Egntligen skulle jag också vilja rekommendera en ny processor (i7 4970K) och moderkort men bara det kostar ytterligare 4000 kr.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fantomsmurfen:

Kanske ett GTX 970? Har själv ingen erfarenhet av streaming men nya nVidia kort kan använda Shadowplay som jag uppfattat ska fungera rätt bra. Egntligen skulle jag också vilja rekommendera en ny processor (i7 4970K) och moderkort men bara det kostar ytterligare 4000 kr.

varför just ett 970 som är mer anpassat till spel? tycker han lägger onödigt mycket pengar i onödan då och speciellt om han bara ska glo på youtube.

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define R4 window - Moderkort - ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 - Grafikkort ASUS R9 290X 4GB DCII Processor Intel I7 4790K 4.5ghz - Ram minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 SSD Samsung 840 250GB - HDD Seagate barracuda 7200RPM 1TB WD green 1TB 5400RPM
http://www.3dmark.com/fs/5087693

Permalänk
Medlem

hur kommer det sig att gtx 970 är så jäkla grymt? är inte Asus Radeon R9 280X DirectCU nästan lika bra? Processor Intel Core i7-4790K är väldigt dyr, men tror ni inte att AMD FX-8350 Black Edition skulle vara tillräckligt bra för streaming osv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizook:

hur kommer det sig att gtx 970 är så jäkla grymt? är inte Asus Radeon R9 280X DirectCU nästan lika bra? Processor Intel Core i7-4790K är väldigt dyr, men tror ni inte att AMD FX-8350 Black Edition skulle vara tillräckligt bra för streaming osv?

Du jämför ju inte direkt äpple-äpple i det här fallet, GTX970 är ju mer High-end kort och 280X är väl mellanklass skulle jag säga (970 är ca 40% snabbare). Vad gäller processorn så fungerar säkert AMD prollen helt okej den också men det går ju inte att sticka under stol med att Intel har dragit ifrån när det kommer till prestandan även om prislappen återspeglar det också.

Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Langelus:

Du jämför ju inte direkt äpple-äpple i det här fallet, GTX970 är ju mer High-end kort och 280X är väl mellanklass skulle jag säga (970 är ca 40% snabbare). Vad gäller processorn så fungerar säkert AMD prollen helt okej den också men det går ju inte att sticka under stol med att Intel har dragit ifrån när det kommer till prestandan även om prislappen återspeglar det också.

Är 970n så mycket bättre? Jag vill köpa saker som håller och fungerar att använda i något år utan att byta utom. Funderar även att tack vare att 970 är så bra som alla säger så kommer många grafikkort gå ner i pris om nån månad vilket betyder att jag kanske kan få ännu bättre grafikkort om jag väntar lite.
Joo intels prestanda är fin, men jag undrar hur amds processor klarar sony vegas osv. Vet att intel's i7a klarar de fint men de är lite överbudget.

Permalänk
Medlem

Prestandaindex är normaliserat mot just 280X

Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.

Permalänk
Medlem

http://gyazo.com/e1ee42c65398b55d53844b9f84c18d05 stämmer detta? funderar istället på att köpa Intel Core i5-4690K istället för amds processor.