No Signal på GTX 780 DVI

Permalänk

No Signal på GTX 780 DVI

Hej

Jag har ett MSI 780 3GB grafikkort som har fungerat bra. Men igår när jag startade datorn så laddar den upp skärmen där det står Asrock (Mitt moderkort) men efter det så slocknar det och det står DVI No signal. Jag provade att ta ur kortet och köra med den integrerade grafiken i processorn och det fungerar. Jag provade även att byta till mitt gamla grafikkort en 660Ti som också fungerade bra. Fläktar fungerar på kortet så det verkar inte helt dött. Har även provat att köra en driver sweeper på Geforce drivrutinerna då startar datorn med grafikkortet utan felmeddelandet. Men såfort jag installerar drivrutinerna så tappar den signalen till kortet.

Tack på förhand för svar!

Visa signatur

Dator: NZXT H440 - i7 3770K 4 GHz - MSI GTX 4GB 970 - Asrock Extreme6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wahlman95:

Hej

Jag har ett MSI 780 3GB grafikkort som har fungerat bra. Men igår när jag startade datorn så laddar den upp skärmen där det står Asrock (Mitt moderkort) men efter det så slocknar det och det står DVI No signal. Jag provade att ta ur kortet och köra med den integrerade grafiken i processorn och det fungerar. Jag provade även att byta till mitt gamla grafikkort en 660Ti som också fungerade bra. Fläktar fungerar på kortet så det verkar inte helt dött. Har även provat att köra en driver sweeper på Geforce drivrutinerna då startar datorn med grafikkortet utan felmeddelandet. Men såfort jag installerar drivrutinerna så tappar den signalen till kortet.

Tack på förhand för svar!

Jag hade samma problem med mitt nya GTX 970, jag fixade det genom att uppdatera ALLA drivrutiner t.ex. BIOS, chipset samt att göra detta:

Skrivet av doom27:

Bort bios batteri på 10 minute (utan strömkabel) tryck på start knapen
Om det inte hjälper läs den
http://support.asus.com/Troubleshooting/detail.aspx?SLanguage...

Om det inte hjälper då kan du prova starta minimum configuration
http://support.asus.com/Troubleshooting/detail.aspx?SLanguage...

Permalänk

Funkar det att ominstallera eller behöver det vara nya drivrutiner för alla mina drivrutiner är de senaste :/ Eller spelar det ingen roll?

Visa signatur

Dator: NZXT H440 - i7 3770K 4 GHz - MSI GTX 4GB 970 - Asrock Extreme6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wahlman95:

Funkar det att ominstallera eller behöver det vara nya drivrutiner för alla mina drivrutiner är de senaste :/ Eller spelar det ingen roll?

Om alla redan är de senaste så finns det ju inget att uppdatera Om du har tillgång till en annan dator, prova grafikkortet i den.

Permalänk

Så man tar bort BIOS batteriet och efter 10 min startar utan eller sätter man i den igen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: NZXT H440 - i7 3770K 4 GHz - MSI GTX 4GB 970 - Asrock Extreme6

Permalänk

Tack för hjälpen Vemman!

Men det ser ut som jag skickar in den för att få en ny.

//MVH Jacob

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: NZXT H440 - i7 3770K 4 GHz - MSI GTX 4GB 970 - Asrock Extreme6